Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO051 | ||||
Ders İsmi: | Matematik ve Lineer Cebir | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SENA KAÇAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sena Kaçar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini öğretmek, matris ve determinant kavramlarını uygulamada kullanma becerisi sağlamak, diferansiyel denklemleri anlamak, kurmak, çözmek ve yorumlamak için gerekli olan temel kavramları tanıtmak ve çeşitli tipte diferansiyel denklem çözme teknikleri öğretmek, matematik bilgisini temel bilim ve mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Matrisler ve lineer denklem sistemleri, determinantlar, vektör uzayı, özdeğerler ve özvektörler, diferansiyel denklem çözümleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matrislerle temel işlemler yapabilme, determinant hesaplama. 2) Vektör uzayları, baz ve boyut kavramlarını öğrenme. 3) Matris iç çarpım ve normunu kavrama. 4) Matrislerin özdeğer ve özvektörlerini hesaplama. 5) Lineer denklemleri çözme, sonuçları yorumlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Matris Cebiri | Yok |
2) | Matris Cebiri | Yok |
3) | Matrislerde Elemanter İşlemler | Yok |
4) | Determinant | Yok |
5) | Lineer Denklem Sistemleri | Yok |
6) | Vektör Uzayları | Yok |
7) | İç Çarpım ve Norm | Yok |
8) | ARA SINAV | 1-7. Haftalar |
9) | Lineer Dönüşümler | Yok |
10) | Lineer Dönüşümler | Yok |
11) | Özdeğerler | Yok |
12) | Özvektörler | Yok |
13) | Köşegenleştirme | Yok |
14) | Üçgenleştirme | Yok |
15) | Final Sınavı | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Peter J. Olver, Chehrzad Shakiban, Applied Linear Algebra, Second Edition, Springer. |
Diğer Kaynaklar: | Peter J. Olver, Chehrzad Shakiban, Applied Linear Algebra, Second Edition, Springer. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 10 | 3 | 26 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |