Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DHY5003 | ||||
Ders İsmi: | İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri Hemşireliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. REFİKA GENÇ KOYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin infertilite ve yardımcı üreme tekniklerine ve infertil çiftlerde tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin kapsamlı teorik bilgi edinmesi, bu kapsamda bakım becerisi kazanması, infertil çiftlere özgü fiziksel, psiko-sosyal sağlık sorunlarını belirleyebilme ve sorunlarını çözümlemede sağlık bakım planı geliştirebilme becerisi ile infertilite ve yardımcı üreme tekniklerine ilişkin bilgi ve becerisini yeni gelişmelerin ışığı altında uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders İnfertilitenin tanımı, çeşitleri, nedenleri, dünyada ve Türkiye’de infertilite prevelansı, doğurganlığı etkileyen faktörler ve doğurganlık bilinci geliştirme, doğurganlığın değerlendirilmesi, son gelişmeler ile yardımcı üreme teknikleri ve hemşirelik uygulamalarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumluklarını tanımlayabilme 2) İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklayabilme 3) İnfertil çiftlerin tanı ve tedavi sürecinin çiftlerin ekonomik, kültürel, psikososyal , seksüel yaşamına ve yaşam kalitesine etkisini kavrayabilme 4) İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini saptayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı, Literatür Taraması | |
2) | İnfertilite tanımı, Çeşitleri, Nedenleri, Dünyada ve Türkiye’de İnfertilite prevelansı | |
3) | Doğurganlığı Etkileyen Faktörler, Doğurganlık bilinci geliştirme. | |
4) | İnfertilitenin değerlendirilmesi ve Tanı Yöntemleri, hemşirelik yaklaşım. | |
5) | Yardımcı Üreme Teknikleri(YÜT) ve son gelişmeler, Genetik Testler. | |
6) | İnfertilitede tedavi yaklaşımları, Tüp Bebek Protokolleri, Yasal düzenlemeler. | |
7) | YÜT tedavisinde karşılaşılan komplikasyonlar. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İnfertilitenin çiftler üzerindeki Etkileri | |
10) | İnfertilite Hemşiresinin gelişen Rol ve Sorumlulukları, | |
11) | İnfertilite tedavisinde etik konular. | |
12) | İnfertilite ve Yardımcı Üreme Tekniklerinde Kanıta Dayalı Uygulamalar, | |
13) | İnfertilitede Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi (TAT) Yöntemleri | |
14) | İnfertil Çiftlerde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Şirin A, Kavlak O (Ed) (2015). Kadın Sağlığı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2. Taşkın L. (2020) Doğum Eylemi, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Onaltıncı Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 3.Beji N K. (2017) İnfertilite Hemşireliği Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. 2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Sunum / Seminer | 12 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 | ||||
Final | 1 | 12 | 12 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 |