Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS306 | ||||
Ders İsmi: | Kurumsal Kaynak Planlama 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Tayfun Utaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) uygulamalarının ülkemizde ve Dünyadaki yeri, uygulama şekli, şirketlere sağladığı faydalar hakkında bilgi sahibi olunması. |
Dersin İçeriği: | Kurumsal Kaynak Planlama (KKP) kavramının kaynağı, tarihçesi, gelişim evreleri (MRPI, MRPII, ERP, ERP II, ERP III), modüler yapısı, sektörel yaklaşımlar, proje maliyetleri, başarı/başarısızlık nedenleri, ülkemizde kullanılan ve küresel KKP markaları, proje yönetim metodolojileri konuları işlenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler temel şirket süreçlerini uçtan uca öğrenir. 2) Öğrenciler satınalma, Üretim, Satış, Depolama, Lojistik, Sevkiyat, İnsan Kaynakları, Mali işler vs. departmanların yazılım sistemleri ile nasıl çalıştığını öğrenir. 3) Öğrenciler kurumsal şirketlerin genel organizasyon yapısını, rol ve pozisyonların, görev-yetki-sorımluluk alanlarını kavrar. 4) Öğrenciler KKP kullanımında ve Proje yönetiminde dikkat edilmesi gereken önemli konuları anlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | KKP kavramı ve Tarihi | Sunuş |
2) | KKP VE GELİŞİM SÜRECİ | " |
3) | KKP ve teknoloji | " |
4) | KKP YAPAMAYA ZORLAYAN ETKENLER | " |
5) | ERP’nin Şirket Süreçlerine Uygunlaştırılması | |
6) | SÜREÇ YÖNETİMİ VE VİZE ÖDEVİ | " |
7) | KKP PAZAR İNCELEMESİ | |
8) | iŞLETMELER NEDEN KKP YE GEREK DUYAR | " |
9) | KKP PROJE YÖNETİMİ | " |
10) | KKP MODÜLLER | " |
11) | KKP Uygulaması: Müşteri Hesapları | |
12) | KKP PROBLEMLERİ | " |
13) | KKP Uygulaması SEÇİMİ | |
13) | KKP seçimi | " |
14) | KKP ÖDEV ÇALIŞMA |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunuş Ders notları Lecture Notes and Power point prensendation TÜBİTAK proje el kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Kurumsal kaynak planlama DR. ÖĞ ÜYESİ EMEL YONTAR ,Prof Dr. S.ERSÖZ NOBEL KURUMSAL KAYNAK PLANLAMA Yazarlar Doç.Dr. Turan Erman ERKAN (Ünite 1, 4, 5) Doç.Dr. Umut KOÇ (Ünite 2, 3) Doç.Dr. Didem PAŞAOĞLU (Ünite 6, 8) Prof.Dr. Mesut KURULGAN (Ünite A.Ü yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 1 | 3 | 1 | 1 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 3 | 1 | 2 | |||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Proje | 20 | 1 | 1 | 40 | |||
Ödevler | 20 | 2 | 1 | 60 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |