| Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | YBS110 | ||||
| Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Yazım | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ Doç. Dr. OKAN YAŞAR Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN |
||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere bilimsel çalışmalar yapmaları ve yayınlamaları konusunda yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
| Dersin İçeriği: | Temel istatistiksel kavramlar. Bilimsel araştırma yöntemleri ve uygulamaları. Öneri, makale ve tez yazımı. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel bir araştırmayı başından sonuna kadar yürütebilecekler. 2) Araştırmalarını bilimsel yayına çevirebilecekler. 3) R programlama dili ve SPSS paket programını kullanabilecekler. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Araştırmaya Giriş ve Temel Kavramlar | |
| 2) | Bilimsel Araştırma Raporları ve Kaynak Tarama | |
| 3) | Bilimsel Araştırmalarda Etik | |
| 4) | Temel İstatistiksel Kavramlar | |
| 5) | Araştırma Tür ve Modelleri | |
| 6) | Araştırma Problemi ve Hipotez Kurma | |
| 7) | Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri | |
| 8) | Veri Toplama | |
| 9) | R ve SPSS Giriş | |
| 10) | Parametrik Testler I | |
| 11) | Parametrik Olmayan Testler I | |
| 12) | Parametrik Testler II | |
| 13) | Parametrik Olmayan Testler II | |
| 14) | R ve SPSS uygulamaları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
| Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||
| 2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 3 | |||||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 3 | |||||||||||
| 4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | |||||||||||
| 5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 | 2 | |||||||||||
| 6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 3 | |||||||||||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | ||||||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | ||||||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 3 | |||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 3 | |||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 |
| 2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 |
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 |
| 4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
| 5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 |
| 6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 |
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
| Final | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
| Toplam İş Yükü | 104 | ||||||