| Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | YBS313 | ||||
| Ders İsmi: | Sistem Analizi ve Tasarımı | ||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU | ||||
| Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SUNDU | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Sistem kavramı ve kurgusunun anlaşılarak, herhangi bir organizasyon için sistem geliştirme yaşam döngüsü adımlarının takip edilmesi yoluyla sistem analizi ve tasarımının güncel ihtiyaçlar ve değişimler ışığında nasıl yapılabileceğini öğretmektir |
| Dersin İçeriği: | Sistem özellikleri ve sistem elemanları, sistem geliştirme yaşam döngüsü, tasarım gereçleri, kullanıcı-bilgisayar, ara yüz tasarımı, sistem parçalarının organizasyonu, veri tabanı tasarımı, test ve gerçekleştirme kritik bilgi alanlarını kapsayan bir içeriğe sahiptir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sistem, çevresi, öğeleri ve türleri arasındaki farkı bilir ve bunları örneklerle tanımlar 2) Sistem geliştirme yaşam döngüsü adımlarının ne olduğunu bilir 3) Herhangi bir vaka/kurum için problem tanımını oluşturur 4) Fizibilite çalışmalarının önemini açıklar ve farklı fizibilite türleri için ilgili matrisi oluşturur. 5) Tasarım aşamasının süreçlerini açıklar |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Sistem kavramı, öğesi, özellikleri ve türleri, sistem analistin sahip olması gereken nitelikler ve süreçteki görevleri | |
| 2) | Sistem geliştirme yaşam döngüsü, önemi ve kapsamı | |
| 3) | Fizibilite aşamasının önemi, Teknik ve Finansal Fizibilite | |
| 4) | Fizibilite aşamasının önemi, Teknik ve Finansal Fizibilite | |
| 5) | Kültürel, Kurumsal ve Yasal Fizibilite | |
| 6) | Zamansal Fizibilite | |
| 7) | Tasarım aşamasının kapsamı, genel tasarım | |
| 8) | Tasarım aşamasının kapsamı, ayrıntılı tasarım | |
| 9) | Tasarım aşamasının kapsamı, ayrıntılı tasarım | |
| 10) | Sistem analizinde gerçekleştirme aşaması | |
| 11) | Sistem analizinde gerçekleştirme aşaması | |
| 12) | Sistem analizinde test-kullanım aşaması | |
| 13) | Sistem analizinde test-kullanım aşaması | |
| 14) | Bir bütün olarak sistem analizinin işletmelerdeki yeri ve kritik rolü |
| Ders Notları / Kitaplar: | - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2014. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited. - Ders notları |
| Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
| 2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
| 4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
| 5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
| 6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
| 2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 1 |
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
| 4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 |
| 5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
| 6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 |
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
| Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 3 | 15 | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
| Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
| Toplam İş Yükü | 141 | ||||||