Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS207 | ||||
Ders İsmi: | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Yalçın Özkan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sosyal bilimler için istatistik kullanımına ilişkin temel becerileri, istatistik kavramlarını, uygulamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, Sosyal Bilimler öğrencilerinin istatistiği anlaması ve gerektiğinde doğru kullanabilmesi gözetilerek tasarlanmış olup, tanımı, tarihi gelişimi ve alan için önemi ile başlamaktadır. Önemli kavramlar açıklandıktan sonra, değişken tipleri ve dağılımın en önemli momentleri detaylı olarak tartışılmaktadır. Hipotez testleri, parametrik testler, parametrik olmayan testler uygulamalı (SPSS ve R) olarak işlenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal bilimlerde uygun istatistiksel modellere karar verebilir. 2) Uygulamalı sosyal çalışmalarda istatistik kullanabilir. 3) Sosyal bilim çalışmalarındaki verileri ve bulguları istatistik bilgisiyle yorumlayabilir. 4) Nicel çalışmaların yararları ve sınırları konusunda fikir sahibi olur. 5) En az bir istatistik programı kullanabilir (SPSS) ve diğer programların çıktılarını yorumlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstatistiğin Tanımı ve Önemi | |
2) | Sosyal Bilim Araştırmaları ve İstatistik | |
3) | İstatistiğin Temel Kavramları: Kitle, Parametre, Örneklem, Değişkenler, Ölçme Düzeyi. | |
4) | Değişken Tipleri | |
5) | İstatistiksel Verilerin Toplanması ve Düzenlenmesi | |
6) | Temel Olasılık Kavramları | |
7) | Olasılık Yoğunluk Fonksiyonu | |
8) | Merkezi eğilim ölçüleri: Aritmetik ortalama, Medyan, Mod | |
9) | Değişkenlik Ölçüleri: Ranj, Varyans, Standart sapma | |
10) | Çarpıklık ve Basıklık | |
11) | Normal Dağılım, Standart Normal Dağılım | |
12) | Hipotez testleri ve Uygulamaları (SPSS ve R) | |
13) | Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler ve Uygulamaları (SPSS ve R) | |
14) | Proje Sunumları ve Geri Bildirimler | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | FİNAL HAFTASI |
Ders Notları / Kitaplar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ödevler | 3 | 15 | 45 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |