| Dersin Amacı: |
Milli savunma sanayimizdeki gelişmeleri öğrencilerimize anlatmak suretiyle farkındalık yaratmak, ülkemizin ulaştığı seviye ile gurur duymalarını sağlamak, kariyer yol haritaları için farklı bir seçenekler ortaya koymak. |
| Dersin İçeriği: |
Milli savunma sanayimizin gelişim sürecini, savunma sanayimizin mevzuat, insan kaynakları,organizasyon yapısı ve finanasal kaynaklarını incelemek, Yerli ve milli bir savunma sanayi ihtiyacının gerekliliğini öğrencilerle analiz etmek, savunma sanayi alanında ülkemizde verilen eğitimler hakkında bilgi vermek, teknoloji ve ARGE yönetimi faaliyetlerini incelemek, proje yönetimi sürecini,kümelenme ve tamamlanan proje süreçlerini analiz etmek, harp, silah ve araçlarını tanıtmak. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
-Dersin işleniş şekli hakkında bilgi
-Harbin evrimi
-Savunma sanayimizin gelişim süreci
|
|
| 2) |
-Savunma sanayinin tanımı, savunma sanayinin pazar özellikleri, savunma sanayi ürünlerinin özellikleri, savunma sanayi firmalarının özellikleri, savunma sanayinin önemi |
|
| 3) |
-Savunma sanayi tesislerimiz ve ihracat kapasitemiz
|
|
| 4) |
-Savunma sanayisinde insan kaynakları yönetimi ve ihtiyacı |
|
| 5) |
-Savunma sanayisinde ARGE ve teknoloji yönetimi |
|
| 6) |
- Özgün kara harp silah ve araçlarımızın tanıtımı (Altay Tankı, Fırtına Obüsleri, Milli Piyade Tüfeği Vb.) |
|
| 7) |
Genel Tekrar |
|
| 8) |
Ara Sınav |
|
| 9) |
Özgün hava harp silah ve araçlarımızın tanıtımı (Atak Helikopteri, İnsansız Hava Araçları Vb.) |
|
| 10) |
-Özgün deniz harp silah ve araçlarının tanıtımı (Milli Gemi, Anadolu Amfibi Gemi vb.) |
|
| 11) |
-Robotik sistemler ve yapay zeka çalışmaları |
|
| 12) |
-Siber güvenlik |
|
| 13) |
-Geleceğin askeri
|
|
| 14) |
-Terörle mücadele, Fırat Kalkanı ve Zeytin Dalı Harekatı ve silah sistemlerimiz |
|
| 15) |
Genel Tekrar |
|
| 16) |
Final Sınavı |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. |
3 |
| 2) |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. |
3 |
| 3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. |
3 |
| 4) |
Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. |
3 |
| 5) |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. |
3 |
| 6) |
Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. |
3 |
| 7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
|
3 |
| 8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
| 9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
3 |
| 10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. |
3 |
| 11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
| 12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
3 |
| 13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |