Dersin Amacı: |
Ekonomi bilimi, kısıtlı kaynakların en verimli şekilde kullanılması ile ilgilenir. Sağlık ekonomisi dersinin amacı ise; bu kısıtlı kaynaklar ile sağlık hizmetlerinden en yüksek verimi elde edebilmenin yollarını göstermektir. |
Dersin İçeriği: |
Ekonomi Bilimi ve Temel Kavramlar, Sağlık ve Sağlık Statüsü, Sağlık Ekonomisi ve Gelişimi, Arz ve Sağlık Hizmetleri Arzı, Talep ve Sağlık Hizmetleri Talebi, Sağlık Hizmetleri Pazarı, Sürdürülebilir Kalkınma ve Sağlık, Sağlık Hizmetleri Finansman Sistemleri, Sağlık Hizmetlerinde Performans ve Geri Ödeme Sistemleri, Sağlık Sektörü ve İktisadi Planlama, Sağlık Hizmetlerinde Ekonomik Değerlendirme, Türkiye Sağlık Harcamaları Analizi, Sağlık Sektöründe Güncel Konu ve Sorunlar, Döngüsel Ekonomi ve Sağlık Çevre İlişkisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonomi Bilimi ve Temel Kavramlar |
|
2) |
Sağlık ve Sağlık Statüsü |
|
3) |
Sağlık Ekonomisi ve Gelişimi |
|
4) |
Arz ve Sağlık Hizmetleri Arzı |
|
5) |
Talep ve Sağlık Hizmetleri Talebi |
|
6) |
Sağlık Hizmetleri Pazarı |
|
7) |
Sürdürülebilir Kalkınma ve Sağlık |
|
8) |
Sağlık Hizmetleri Finansman Sistemleri |
|
9) |
Sağlık Hizmetlerinde Performans ve Geri Ödeme Sistemleri |
|
10) |
Sağlık Sektörü ve İktisadi Planlama |
|
11) |
Sağlık Hizmetlerinde Ekonomik Değerlendirme |
|
12) |
Türkiye Sağlık Harcamaları Analizi |
|
13) |
Sağlık Sektöründe Güncel Konu ve Sorunlar |
|
14) |
Döngüsel Ekonomi ve Sağlık Çevre İlişkisi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Yusuf Çelik, Sağlık Ekonomisi, Siyasal Kitabevi, 3. bs., 2016. |
Diğer Kaynaklar: |
Ayşegül Mutlu, A. Kadir Işık, Sağlık Ekonomisine Giriş, Ekin Yayınevi, 2012; Ed. Mustafa Solak, Sağlık Ekonomisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015.; Ed. Özge Uysal Şahin ve Nilay Köleoğlu, Teoride ve Uygulamada Sağlık Ekonomisi ve Politikaları; Güncel Sorunlar ve Araştırmalar, Rating Academy Yayınları, 2018.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. |
|
2) |
Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. |
|
3) |
Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. |
|
4) |
İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. |
|
6) |
Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. |
|
7) |
Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
8) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. |
|
9) |
Yönetim becerisine sahiptirler. |
|
10) |
Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
11) |
Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. |
|
12) |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. |
|
13) |
Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. |
|
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|