Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekipmanlar ve Döşemeler (ATA 25) • ‘Emergency’ ekipman gereksinimleri • Koltuklar, kemerler ve kayışlar • Kabin içi yerleşim • Ekipman yerleşimi • Kabin mefruşat yerleşimi • Kabin eğlendirme ekipmanı • Mutfak (galley) yerleşimi • Kargo taşıma ve kaldırma ekipmanı • Hava merdivenleri |
|
2) |
Ekipmanlar ve Döşemeler (ATA 25) • ‘Emergency’ ekipman gereksinimleri • Koltuklar, kemerler ve kayışlar • Kabin içi yerleşim • Ekipman yerleşimi • Kabin mefruşat yerleşimi • Kabin eğlendirme ekipmanı • Mutfak (galley) yerleşimi • Kargo taşıma ve kaldırma ekipmanı • Hava merdivenleri |
|
3) |
Hidrolik Güç (ATA 29) • Sistem donanımı; • Hidrolik sıvılar; • Hidrolik rezarvuar’lar ve akümülatörler; • Basınçlı oluşum: elektrik, mekanik ve pnömatik; • Acil işlem basınç oluşumu; • Basınç kumandası; • Güç dağıtımı; • Gösterge ve ikaz sistemleri; • Diğer sistemlerle ilişkiler. |
|
4) |
Hidrolik Güç (ATA 29) • Sistem donanımı; • Hidrolik sıvılar; • Hidrolik rezarvuar’lar ve akümülatörler; • Basınçlı oluşum: elektrik, mekanik ve pnömatik; • Acil işlem basınç oluşumu; • Basınç kumandası; • Güç dağıtımı; • Gösterge ve ikaz sistemleri; • Diğer sistemlerle ilişkiler. |
|
5) |
Pnömatik/Vakum (ATA 36) • Sistem düzeni; • Kaynaklar: motor/APU, kompresörler, rezervuarlar, yer ikmal; • Basınç kontrol; • Dağıtım; • Endikasyonlar ve ikazlar; • Diğer sistemlerle bağlantılar |
|
6) |
Pnömatik/Vakum (ATA 36) • Sistem düzeni; • Kaynaklar: motor/APU, kompresörler, rezervuarlar, yer ikmal; • Basınç kontrol; • Dağıtım; • Endikasyonlar ve ikazlar; • Diğer sistemlerle bağlantılar |
|
7) |
Yangın Koruma (ATA 26) • Yangın ve duman yakalama ve ikaz sistemleri; • Yangın söndürme sistemleri; • Sistem testleri. • Taşınabilir yangın tüpleri |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Buz ve Yağıştan Korunma (ATA 30) • Buz oluşumu, sınıfları ve belirlenmeleri; • Buzlanmayı önleyen sistemler: elektrik, sıcak hava ve kimyasal; • Buz çözücü sistemler: elektrik, pnömatik ve kimyasal; • Yağmur silecek ve temizleme; • ‘Probe’ların ve ‘drain’ yerlerinin ısıtılması. |
|
10) |
Yakıt Sistemleri (ATA 28) • Sistem donanımı; • Yakıt tankları; • Besleme sistemleri; • Boşaltma, havalandırma ve tahliye etme; • Çapraz besleme ve aktarma (transfer); • Göstergeler ve ikazlar; • Yakıt alma ve yakıt boşaltma; • Yakıt sistemlerinin uzunlamasına dengelenmesi |
|
11) |
İniş Takımları (ATA 32) • Yapıları, şok emme (shock absorbing); • Açılma ve toplanma sistemleri: normal ve acil durumlar; • Endikasyon ve ikaz; • Tekerlekler, frenler, ‘antiskid’ ve oto-frenleme • Lastikler; • Yer direksiyon (steering) • Air-ground Sensing |
|
12) |
Oksijen (ATA 35) • Sistem düzeni: kokpit, kabin; • Kaynaklar, depolama, yükleme ve dağıtım; • İkmal ayar; • Endikasyonlar ve ikazlar. |
|
13) |
Yerleşik Bakım Sistemleri (ATA 45)
Merkezi bakım bilgisayarları; Veri yükleme sistemi;
Elektronik kütüphane sistemi; Çıktı Alma/Yazdırma;
Yapısal takip (hasar toleransı takibi).
|
|
14) |
Yerleşik Bakım Sistemleri (ATA 45)
Merkezi bakım bilgisayarları; Veri yükleme sistemi;
Elektronik kütüphane sistemi; Çıktı Alma/Yazdırma;
Yapısal takip (hasar toleransı takibi).
Bilgilendirme Sistemleri
|
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 |
3) |
-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
2 |
4) |
-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1 |
5) |
-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
2 |
6) |
-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |