UCT107 Temel Elektrik Elektronikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Uçak TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uçak Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UCT107
Ders İsmi: Temel Elektrik Elektronik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. OKTAY KARAGÖZ
Dersi Veren(ler): Oktay Karagöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel elektrik kavramlarının verilmesi.
Dersin İçeriği: Elektron Teorisi, Elektrik Terminolojisi, Direnç / Rezistör, güç, DC elektrik kaynakları, AC (Alternatif Akım) Teorisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Genel elektrik ve elektronik sistemler ve mikro işlemci sistemlerinin uçak teknolojisindeki yerini öğrenilecek
2) 2. Genel elektrik ve elektronik sistemler ve mikro işlemci sistemlerinin bakım onarım ve arıza tespit becerilerinin kazandırılması.
3) 3. Genel elektrik ve elektronik sistemler ve mikro işlemci sistemlerinin basit hesaplarını öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektron Teorisi; Elektrik yüklerinin atomlar, moleküller, iyonlar ve birleşikler içerisindeki yapıları ve dağılımı.
2) Statik Elektrik ve İletimi; Statik elektrik ve elektrostatik yüklerin dağılımı; Elektrostatik çekim ve itme yasaları;
3) Yük birimleri, Coulomb kanunu; Elektriğin katılarda, sıvılarda, gazlarda ve boşlukta iletimi.
4) Elektrik Terminolojisi; Potansiyel fark, elektromotor kuvveti, gerilim, akım, direnç, iletkenlik, yük.
5) Konvansiyonel akım akışı, elektron akışı; bu kavramlar ile ilgili terimler, birimler ve bu kavramları etkileyen faktörler
6) Elektrik Üretimi; Elektriğin ışık, ısı, sürtünme, basınç, kimyasal reaksiyon, manyetizma ve hareket metotlarıyla üretimi.
7) DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları; DC Akım Teorisi, DC Akım Devreler, Primer ve sekonder pillerin, kurşun asitli pillerin, nikel kadmiyum pillerin ve diğer alkalin pillerin yapıları ve temel kimyasal reaksiyonları. Rezistanslar, kondansatörler
8) ARA SINAV
9) Seri ve paralel bağlı piller; Bataryanın iç direnci ve batarya üzerindeki etkileri, Rezistanslar, kondansatörler, indüktans.
10) Termokuplelerin yapısı, malzemeleri ve çalışması; Fotosellerin çalışması. Rezistanslar, kondansatörler, Güç, Kapasitans/ Kapasitör.
11) AC (Alternatif Akım) Teoris; Sinüzoidal dalga şekli: faz, periyot, frekans, çevrim (cycle).
12) Manyetizma, Ani, ortalama, karekök, zirve, zirveden zirveye akım değerleri ve bu değerlerin voltaj, akım ve güce bağlı olarak hesaplanmaları, Eleketrik devreleri.
13) DC Motor, DC Jeneratör, Eleketrik devreleri.
14) AC Motor, AC Jeneratör, Elektrik devreleri.
15) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Modül 3 Elektrik Ders Kitabı
Diğer Kaynaklar: 1.MEGEP Elektrik Ders Kitabı
2.TTS Modül 3


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
3) -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 2
4) -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 2
5) -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
6) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Laboratuvar 28 1 28
Proje 1 13 13
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 12 1 13
Toplam İş Yükü 101