Uçak Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UCT107 | ||||
Ders İsmi: | Temel Elektrik Elektronik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. OKTAY KARAGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Oktay Karagöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel elektrik kavramlarının verilmesi. |
Dersin İçeriği: | Elektron Teorisi, Elektrik Terminolojisi, Direnç / Rezistör, güç, DC elektrik kaynakları, AC (Alternatif Akım) Teorisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Genel elektrik ve elektronik sistemler ve mikro işlemci sistemlerinin uçak teknolojisindeki yerini öğrenilecek 2) 2. Genel elektrik ve elektronik sistemler ve mikro işlemci sistemlerinin bakım onarım ve arıza tespit becerilerinin kazandırılması. 3) 3. Genel elektrik ve elektronik sistemler ve mikro işlemci sistemlerinin basit hesaplarını öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektron Teorisi; Elektrik yüklerinin atomlar, moleküller, iyonlar ve birleşikler içerisindeki yapıları ve dağılımı. | |
2) | Statik Elektrik ve İletimi; Statik elektrik ve elektrostatik yüklerin dağılımı; Elektrostatik çekim ve itme yasaları; | |
3) | Yük birimleri, Coulomb kanunu; Elektriğin katılarda, sıvılarda, gazlarda ve boşlukta iletimi. | |
4) | Elektrik Terminolojisi; Potansiyel fark, elektromotor kuvveti, gerilim, akım, direnç, iletkenlik, yük. | |
5) | Konvansiyonel akım akışı, elektron akışı; bu kavramlar ile ilgili terimler, birimler ve bu kavramları etkileyen faktörler | |
6) | Elektrik Üretimi; Elektriğin ışık, ısı, sürtünme, basınç, kimyasal reaksiyon, manyetizma ve hareket metotlarıyla üretimi. | |
7) | DC (Doğru Akım) Elektrik Kaynakları; DC Akım Teorisi, DC Akım Devreler, Primer ve sekonder pillerin, kurşun asitli pillerin, nikel kadmiyum pillerin ve diğer alkalin pillerin yapıları ve temel kimyasal reaksiyonları. Rezistanslar, kondansatörler | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Seri ve paralel bağlı piller; Bataryanın iç direnci ve batarya üzerindeki etkileri, Rezistanslar, kondansatörler, indüktans. | |
10) | Termokuplelerin yapısı, malzemeleri ve çalışması; Fotosellerin çalışması. Rezistanslar, kondansatörler, Güç, Kapasitans/ Kapasitör. | |
11) | AC (Alternatif Akım) Teoris; Sinüzoidal dalga şekli: faz, periyot, frekans, çevrim (cycle). | |
12) | Manyetizma, Ani, ortalama, karekök, zirve, zirveden zirveye akım değerleri ve bu değerlerin voltaj, akım ve güce bağlı olarak hesaplanmaları, Eleketrik devreleri. | |
13) | DC Motor, DC Jeneratör, Eleketrik devreleri. | |
14) | AC Motor, AC Jeneratör, Elektrik devreleri. | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Modül 3 Elektrik Ders Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | 1.MEGEP Elektrik Ders Kitabı 2.TTS Modül 3 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
3) -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
4) -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
5) -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
6) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 1 |
3) | -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
4) | -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 2 |
5) | -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
6) | -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 1 | 28 | ||||
Laboratuvar | 28 | 1 | 28 | ||||
Proje | 1 | 13 | 13 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |