Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TRK101 | ||||
Ders İsmi: | Türk Dili 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FEYZİ ÇİMEN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. FEYZİ ÇİMEN Öğr. Gör. TUĞÇE YILDIRIM |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dil bilinci oluşturmak, öğrencileri okumaya teşvik etmek, Türkçenin zenginliklerini, kurallarını ve özelliklerini tanıtmak; öğrencilerin ilgi alanlarını genişletmek ve anlama (dinleme anlama, okuma anlama), anlatma (konuşma, yazma) becerilerini geliştirmek, eleştirel düşünceye ve araştırmaya yöneltmektir. |
Dersin İçeriği: | Dil-düşünce ilişkisi, dil-kültür ilişkisi, dilin toplumsal hayattaki önemi, dünya dilleri ve Türkçenin bu diller arasındaki yeri, özellikleri; günümüz Türkçesinin durumu ve sorunları; Türkçe yazım kuralları; etkin okuma ve dinleme; yazılı ve sözlü anlatımın genel kuralları; düşünsel düzen, paragraf ve anlatım biçimleri; resmî yazışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yazı dilinin özelliklerini tanıyabilir 2) Noktalama işaretlerini doğru kullanabilir 3) Bir yazının planını, ana fikri ve yardımcı fikirlerini oluşturabilir 4) Paragrafın bölümlerinin incelemesi yapabilir 5) Anlatım bozukluklarını düzeltebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk dili dersinin içeriğinin ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi |
2) | Dilin tanımı, dil-düşünce ilişkisi, dil-kültür ilişkisi, dilin toplumsal hayattaki önemi Dünya dilleri ve Türkçenin bu diller arasındaki yeri, özellikleri | Her Yönüyle Dil s. 50-68 |
3) | Günümüz Türkçesinin durumu ve sorunları | Türkçe Sorunları Kılavuzu'ndan ilgili yerler ve Ders notları I |
4) | Günümüz Türkçesinin durumu ve sorunları | Türkçe Sorunları Kılavuzu´'ndan ilgili yerler ve Ders notları I |
5) | Türkçe yazım kuralları | Türkçe Sorunları Kılavuzu |
6) | Türkçe yazım kuralları | Türkçe Sorunları Kılavuzu |
7) | Türkçe yazım kuralları | Türkçe Sorunları Kılavuzu |
8) | Vize | Sınava hazırlık |
9) | Etkin okuma ve dinleme | Modern Araştırmacı s. 45-87, Ders notları II |
10) | Yazılı ve sözlü anlatımın genel kuralları | Modern Araştırmacı 2., 5. ve 6. bölümler |
11) | Yazılı ve sözlü anlatımın genel kuralları | Modern Araştırmacı 7. ve 8. Bölümler |
12) | Düşünsel düzen, paragraf ve anlatım biçimleri | Modern Araştırmacı 9. bölüm |
13) | Resmî yazışmalar: Dilekçe, öz geçmiş, iş mektubu, rapor, tutanak | Ders notları III |
14) | Konularla ilgili uygulama çalışmaları | Verilen örnekler üzerinde alıştırmalar |
15) | Konularla ilgili uygulama çalışmaları | Verilen örnekler üzerinde alıştırmalar |
16) | Final | Sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Alpay, Necmiye, Türkçe Sorunları Kılavuzu, İstanbul: Metis Yayınları, 2004. Alpay, Necmiye. Dilimiz, Dillerimiz, İstanbul: Metis Yayınları, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Barzun, Jacques ve Henry F. Graff. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 2001. Hepçilingirler, Feyza. Öğretenlere ve Öğrenenlere Türkçe Dilbilgisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2005. Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim, Ankara: TDK Yayınları, 2003. Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu. Ankara, 2005. Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu. Ankara, 2009. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 16 | 224 | ||||
Ödevler | 7 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 224 |