SPY003 Olimpizm ve Olimpizm Sporlarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Spor YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yönetimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPY003
Ders İsmi: Olimpizm ve Olimpizm Sporları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞEN DEVELİOĞLU ARSLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin Olimpizm Düşüncesini kavraması ve Olimpiyat Oyunlarının tarihsel gelişimini bilmesi ve olimpik spor branşları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Olimpizm Düşüncesi ve Olimpik Hareket, Antik ve Modern Olimpiyat Oyunları, Olimpiyat Oyunlarına Adaylık Süreci, Modern Olimpiyat Oyunlarının Yapıldığı Yer ve Yıllar, Olimpik Branşlar, Kış Olimpiyat Oyunları Tarihçesi ve Yapıldığı Yer ve Yıllar, Kış Olimpiyat Oyunları Branşları, Paralimpik Kış Oyunları ve Branşları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Olimpizm düşüncesini anlar.
2) Olimpiyat Oyunlarında kullanılan sembol ve simgeleri yapıldığı yer ve yılları, bu simgelerin insanlık için önemini ve yeni katkılar sunmayı bilir.
3) Yaz, Kış ve Paralimpik Olimpiyat Oyunlarının tarihsel gelişimi ve uygulama şeklini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Olimpizm Düşüncesi ve Olimpik Hareket
2) Antik ve modern olimpiyat oyunları
3) Olimpiyat Oyunlarına adaylık süreci
4) Modern Olimpiyat Oyunlarının yapıldığı yer ve yıllar
5) Olimpik branşlar; Cimnastik, Eskrim, Futbol, Güreş
6) Olimpik branşlar; Halter, Hentbol, Hokey, Judo
7) Olimpik branşlar; Kano, Kürek, Masa Tenisi, Modern Pentatlon.
8) ARA SINAV
9) Olimpik Branşlar; Okçuluk, Su Sporları, Softbol, Tekvando, Tenis
10) Olimpik Branşlar; Triatlon, Voleybol, Plaj Voleybolu, Yelken
11) Kış Olimpiyat Oyunları tarihçesi ve yapıldığı yer ve yıllar
12) Kış Olimpiyat Oyunları branşları: Biathlon, Kızak, Curling, Buz Hokeyi, Artistik Patinaj, Kayak
13) Paralimpik Yaz Oyunları ve branşları
14) Paralimpik Kış Oyunları ve branşları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rıza, E. (2007). Olimpiyat Oyunları ve Olimpik Sporlar. Baskı Evi Matbaacılık.
Diğer Kaynaklar: Öğretim görevlisi ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Spor yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir.
2) Spor yönetimi açısından yöneticilik uygulamalarının yerini ve önemini kavrar.
3) Spor yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir.
4) Spor yönetimi konusunda güncel gelişmeleri takip eder.
5) Sektörel analiz, tanımlamalar ve tasarımlar konusunda bilgi sahibidir.
6) Yönetim planlamasını yapar.
7) Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular.
8) Spor yönetimindeki hukuki konularla ilgili bilgi sahibidir.
9) Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.
11) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir.
2) Spor yönetimi açısından yöneticilik uygulamalarının yerini ve önemini kavrar.
3) Spor yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir.
4) Spor yönetimi konusunda güncel gelişmeleri takip eder.
5) Sektörel analiz, tanımlamalar ve tasarımlar konusunda bilgi sahibidir.
6) Yönetim planlamasını yapar.
7) Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular.
8) Spor yönetimindeki hukuki konularla ilgili bilgi sahibidir.
9) Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.
11) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 42 1 42
Proje 1 23 23
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125