Spor Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SPY003 | ||||
Ders İsmi: | Olimpizm ve Olimpizm Sporları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞEN DEVELİOĞLU ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Olimpizm Düşüncesini kavraması ve Olimpiyat Oyunlarının tarihsel gelişimini bilmesi ve olimpik spor branşları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Olimpizm Düşüncesi ve Olimpik Hareket, Antik ve Modern Olimpiyat Oyunları, Olimpiyat Oyunlarına Adaylık Süreci, Modern Olimpiyat Oyunlarının Yapıldığı Yer ve Yıllar, Olimpik Branşlar, Kış Olimpiyat Oyunları Tarihçesi ve Yapıldığı Yer ve Yıllar, Kış Olimpiyat Oyunları Branşları, Paralimpik Kış Oyunları ve Branşları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Olimpizm düşüncesini anlar. 2) Olimpiyat Oyunlarında kullanılan sembol ve simgeleri yapıldığı yer ve yılları, bu simgelerin insanlık için önemini ve yeni katkılar sunmayı bilir. 3) Yaz, Kış ve Paralimpik Olimpiyat Oyunlarının tarihsel gelişimi ve uygulama şeklini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Olimpizm Düşüncesi ve Olimpik Hareket | |
2) | Antik ve modern olimpiyat oyunları | |
3) | Olimpiyat Oyunlarına adaylık süreci | |
4) | Modern Olimpiyat Oyunlarının yapıldığı yer ve yıllar | |
5) | Olimpik branşlar; Cimnastik, Eskrim, Futbol, Güreş | |
6) | Olimpik branşlar; Halter, Hentbol, Hokey, Judo | |
7) | Olimpik branşlar; Kano, Kürek, Masa Tenisi, Modern Pentatlon. | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Olimpik Branşlar; Okçuluk, Su Sporları, Softbol, Tekvando, Tenis | |
10) | Olimpik Branşlar; Triatlon, Voleybol, Plaj Voleybolu, Yelken | |
11) | Kış Olimpiyat Oyunları tarihçesi ve yapıldığı yer ve yıllar | |
12) | Kış Olimpiyat Oyunları branşları: Biathlon, Kızak, Curling, Buz Hokeyi, Artistik Patinaj, Kayak | |
13) | Paralimpik Yaz Oyunları ve branşları | |
14) | Paralimpik Kış Oyunları ve branşları |
Ders Notları / Kitaplar: | Rıza, E. (2007). Olimpiyat Oyunları ve Olimpik Sporlar. Baskı Evi Matbaacılık. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim görevlisi ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Spor yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Spor yönetimi açısından yöneticilik uygulamalarının yerini ve önemini kavrar. | |||||||||||
3) Spor yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
4) Spor yönetimi konusunda güncel gelişmeleri takip eder. | |||||||||||
5) Sektörel analiz, tanımlamalar ve tasarımlar konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||
6) Yönetim planlamasını yapar. | |||||||||||
7) Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular. | |||||||||||
8) Spor yönetimindeki hukuki konularla ilgili bilgi sahibidir. | |||||||||||
9) Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular. | |||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
11) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |
2) | Spor yönetimi açısından yöneticilik uygulamalarının yerini ve önemini kavrar. | |
3) | Spor yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir. | |
4) | Spor yönetimi konusunda güncel gelişmeleri takip eder. | |
5) | Sektörel analiz, tanımlamalar ve tasarımlar konusunda bilgi sahibidir. | |
6) | Yönetim planlamasını yapar. | |
7) | Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular. | |
8) | Spor yönetimindeki hukuki konularla ilgili bilgi sahibidir. | |
9) | Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 42 | 1 | 42 | ||||
Proje | 1 | 23 | 23 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |