Dersin Amacı: |
Lisans öğrencilerimizin Üniversite yaşamına adaptasyonlarını sağlamak ve öğrencilerimize Üniversite hayatları boyunca sosyal ve akademik açıdan bir altyapı oluşturmak ve yetkinlik gelişimlerini yönetmek. Liderlik ve sosyal etkiyi geliştirmek için düşünme, yenilikçilik, esneklik, adaptasyon konularında sosyal becerilere odaklanmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu program, analitik düşünme ve inovasyon, zihinsel süreçlerin çalıştırılmasıyla karmaşık problem çözme yetileri, yaratıcılık, özgünlük, girişimcilik, teknoloji kullanımı izleme ve kontrolü, eleştirel düşünme ve analiz edebilme becerilerini geliştirecek akademik yetkinlikler konularında seminerler sunar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders oryantasyonu |
Ders izlencesi ve oryantasyon programı |
2) |
Teknolojik Esneklik ve Adaptasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
3) |
Teknolojik Esneklik ve Adaptasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
4) |
Teknoloji Kullanımı, İzleme ve Kontrolü |
Asenkron Video Ders materyeli |
5) |
Analitik Düşünme ve İnovasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
6) |
Analitik Düşünme ve İnovasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
7) |
Analitik Düşünme ve İnovasyon |
Asenkron Video Ders materyeli |
8) |
Karmaşık Problem Çözebilme |
Asenkron Video Ders materyeli |
9) |
Karmaşık Problem Çözebilme |
Asenkron Video Ders materyeli |
10) |
Karmaşık Problem Çözebilme |
Asenkron Video Ders materyeli |
11) |
Liderlik ve Sosyal Etki |
Asenkron Video Ders materyeli |
12) |
Liderlik ve Sosyal Etki |
Asenkron Video Ders materyeli |
13) |
Liderlik ve Sosyal Etki |
Asenkron Video Ders materyeli |
14) |
Ders tekrarı |
Asenkron Video Ders materyeli |
15) |
Final Sınavları Haftası |
Final Sınavları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. |
|
2) |
Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. |
|
3) |
Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. |
|
4) |
Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. |
|
6) |
Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. |
|
7) |
İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. |
|
10) |
Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. |
|
11) |
Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
|