SEG003 İstinyelilik Manifestosu 3İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SEG003
Ders İsmi: İstinyelilik Manifestosu 3
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
1
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF VARDAR SOLAK
Dersi Veren(ler): ÖĞREM, ISU Akademisyenleri
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Lisans öğrencilerimizin Üniversite yaşamına adaptasyonlarını sağlamak ve öğrencilerimize Üniversite hayatları boyunca sosyal ve akademik açıdan bir altyapı oluşturmak ve 21.yüzyıl temel yetkinlik gelişimlerini yönetmek. Öğrenme, iletişim ve psikolojik dayanıklılık alanlarında bireysel düzeyde sosyal, duygusal, zihinsel becerilere daha fazla odaklanmak
Dersin İçeriği: Bu program, geleneksel, yenilikçi ve yetişkinler için öğrenme teorilerinin pratiğe bağlanması, zihinsel süreçlerin çalıştırılması, öğrenci motivasyonu, öğrenme stilleri ve stratejileri, eğitimde destekleyici iletişimi kullanma, eğitimde pedagojik güçlenmeyi destekleyecek psikolojik dayanıklılık, stres toleransı ve esneklik konularında seminerler sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenme farkındalığı, etkin iletişim ve psikolojik dayanıklılık unsurları ve zihinsel süreçlerde akıl yürütme, fikir geliştirme alanlarında bireysel düzeyde sosyal, duygusal, zihinsel becerileri geliştirme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders oryantasyonu Ders izlencesi ve oryantasyon programı
2) Aktif-Pasif Öğrenme Asenkron Video Ders materyeli
3) Öğrenme Stratejileri Asenkron Video Ders materyeli
4) Öğrenme Stilleri, Rutinler ve Olumlu Pratik Asenkron Video Ders materyeli
5) Etkili İletişim İlkeleri Asenkron Video Ders materyeli
6) İletişimde Beden Dili Asenkron Video Ders materyeli
7) Destekleyici İletişim Asenkron Video Ders materyeli
8) Psikolojik Dayanıklılık Asenkron Video Ders materyeli
9) Stres Toleransı Asenkron Video Ders materyeli
10) Esneklik Asenkron Video Ders materyeli
11) Akıl Yürütme Asenkron Video Ders materyeli
12) Problem Çözme Asenkron Video Ders materyeli
13) Fikir Üretme Asenkron Video Ders materyeli
14) Ders tekrarı Ders notları
15) Final Sınav Haftası Final Sınavları Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları, asenkron video ders kayıtları
Course materials, asynchronous video lessons
Diğer Kaynaklar: Tavsiye edilen okumalar: Listelenen makaleler ve Blackboard alanına yüklenen dökümanlar
Öğrenci Motivasyonu
Martin, F. & Bolliger, D.U. (2018). Engagement matters: Student perceptions on the importance of engagement strategies in the online learning environment. Online Learning, 22(1), 205- 222.
Öğrenme Stilleri ve Stratejileri
Veznedaroğlu, R. L., & Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. Elementary Education Online, 4(2).
Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119.
21. Yüzyıl Becerileri
Ananiadou, K. and M. Claro (2009), “21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing.
Psikolojik Dayanıklılık
Psychological Resilience - 7 Keys to Finding Your Inner Strength and Overcoming Life’s Hurdles – Karen Reivich and Andrew Shatte Ph.D.
Stress Management - The Relaxation and Stress Reduction Workbook (A New Harbinger Self-Help Workbook) - by Martha Davis, Elizabeth Robbins Eshelman, Matthew McKay
Psychological Flexibility - The Happiness Trap – Russ Harris & The Reality Slap – Russ Harris

Suggested reading: Listed articles, Blackboard document and materials
Learner Motivation
Martin, F. & Bolliger, D.U. (2018). Engagement matters: Student perceptions on the importance of engagement strategies in the online learning environment. Online Learning, 22(1), 205- 222.
Learning Styles and Strategies
Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119.
21. Century Skills
Ananiadou, K. and M. Claro (2009), “21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing.
Psychological Resilience
Psychological Resilience - 7 Keys to Finding Your Inner Strength and Overcoming Life’s Hurdles – Karen Reivich and Andrew Shatte Ph.D.
Stress Management - The Relaxation and Stress Reduction Workbook (A New Harbinger Self-Help Workbook) - by Martha Davis, Elizabeth Robbins Eshelman, Matthew McKay
Psychological Flexibility - The Happiness Trap – Russ Harris & The Reality Slap – Russ Harris

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 12 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 0 0
Toplam İş Yükü 0