Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SEG003 | ||||
Ders İsmi: | İstinyelilik Manifestosu 3 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF VARDAR SOLAK | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞREM, ISU Akademisyenleri | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Lisans öğrencilerimizin Üniversite yaşamına adaptasyonlarını sağlamak ve öğrencilerimize Üniversite hayatları boyunca sosyal ve akademik açıdan bir altyapı oluşturmak ve 21.yüzyıl temel yetkinlik gelişimlerini yönetmek. Öğrenme, iletişim ve psikolojik dayanıklılık alanlarında bireysel düzeyde sosyal, duygusal, zihinsel becerilere daha fazla odaklanmak |
Dersin İçeriği: | Bu program, geleneksel, yenilikçi ve yetişkinler için öğrenme teorilerinin pratiğe bağlanması, zihinsel süreçlerin çalıştırılması, öğrenci motivasyonu, öğrenme stilleri ve stratejileri, eğitimde destekleyici iletişimi kullanma, eğitimde pedagojik güçlenmeyi destekleyecek psikolojik dayanıklılık, stres toleransı ve esneklik konularında seminerler sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenme farkındalığı, etkin iletişim ve psikolojik dayanıklılık unsurları ve zihinsel süreçlerde akıl yürütme, fikir geliştirme alanlarında bireysel düzeyde sosyal, duygusal, zihinsel becerileri geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders oryantasyonu | Ders izlencesi ve oryantasyon programı |
2) | Aktif-Pasif Öğrenme | Asenkron Video Ders materyeli |
3) | Öğrenme Stratejileri | Asenkron Video Ders materyeli |
4) | Öğrenme Stilleri, Rutinler ve Olumlu Pratik | Asenkron Video Ders materyeli |
5) | Etkili İletişim İlkeleri | Asenkron Video Ders materyeli |
6) | İletişimde Beden Dili | Asenkron Video Ders materyeli |
7) | Destekleyici İletişim | Asenkron Video Ders materyeli |
8) | Psikolojik Dayanıklılık | Asenkron Video Ders materyeli |
9) | Stres Toleransı | Asenkron Video Ders materyeli |
10) | Esneklik | Asenkron Video Ders materyeli |
11) | Akıl Yürütme | Asenkron Video Ders materyeli |
12) | Problem Çözme | Asenkron Video Ders materyeli |
13) | Fikir Üretme | Asenkron Video Ders materyeli |
14) | Ders tekrarı | Ders notları |
15) | Final Sınav Haftası | Final Sınavları Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, asenkron video ders kayıtları Course materials, asynchronous video lessons |
Diğer Kaynaklar: | Tavsiye edilen okumalar: Listelenen makaleler ve Blackboard alanına yüklenen dökümanlar Öğrenci Motivasyonu Martin, F. & Bolliger, D.U. (2018). Engagement matters: Student perceptions on the importance of engagement strategies in the online learning environment. Online Learning, 22(1), 205- 222. Öğrenme Stilleri ve Stratejileri Veznedaroğlu, R. L., & Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. Elementary Education Online, 4(2). Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119. 21. Yüzyıl Becerileri Ananiadou, K. and M. Claro (2009), “21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. Psikolojik Dayanıklılık Psychological Resilience - 7 Keys to Finding Your Inner Strength and Overcoming Life’s Hurdles – Karen Reivich and Andrew Shatte Ph.D. Stress Management - The Relaxation and Stress Reduction Workbook (A New Harbinger Self-Help Workbook) - by Martha Davis, Elizabeth Robbins Eshelman, Matthew McKay Psychological Flexibility - The Happiness Trap – Russ Harris & The Reality Slap – Russ Harris Suggested reading: Listed articles, Blackboard document and materials Learner Motivation Martin, F. & Bolliger, D.U. (2018). Engagement matters: Student perceptions on the importance of engagement strategies in the online learning environment. Online Learning, 22(1), 205- 222. Learning Styles and Strategies Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119. 21. Century Skills Ananiadou, K. and M. Claro (2009), “21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. Psychological Resilience Psychological Resilience - 7 Keys to Finding Your Inner Strength and Overcoming Life’s Hurdles – Karen Reivich and Andrew Shatte Ph.D. Stress Management - The Relaxation and Stress Reduction Workbook (A New Harbinger Self-Help Workbook) - by Martha Davis, Elizabeth Robbins Eshelman, Matthew McKay Psychological Flexibility - The Happiness Trap – Russ Harris & The Reality Slap – Russ Harris |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 12 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |