Dersin Amacı: |
İstinyelilik Manifestosu 2 dersi öğrencilere iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullara uyum sağlamalarında ve kariyerlerini şekillendirmelerinde ve yönetmelerinde yardımcı olurken, liderlik özelliklerini ve takım ruhunu kazanmalarını, bunu yaparken rekabetçi, bilgiye değer veren, evrensel etik değerlerle yaşayan, çalışkan, topluma karşı sorumlu, sporcu özelliklere sahip olmalarını sağlayarak bir kültür oluşturmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
İstinyelilik Manifestosu 2 dersi kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları, CV ve niyet mektubu hazırlanması, şirketlerden mülakat teknikleri, mülakat simülasyonları, yetenek ve yetkinlik kavramları, üniversitede kariyer yolculuğu, kariyer merkezi tanıtımı içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amacı ve müfredatı hakkında bilgi, oryantasyon |
İzlence ve oryantasyon programı |
2) |
Kariyer nedir? Kariyerin tarihçesi |
Ders notları |
3) |
Yetenek, Yetkinlik |
Ders notları |
4) |
Yetenek, Yetkinlik |
Ders notları |
5) |
Kariyer planlamasının temellerini oluşturan ilkeleri |
Ders notları |
6) |
Özgeçmiş hazırlama |
Ders notları |
7) |
Etkili Özgeçmiş Hazırlama |
Ders notları |
8) |
Mülakat teknikleri |
Ders notları |
9) |
Mülakat Teknikleri |
Ders notları |
10) |
Üniversitede Kariyer Yolculuğu; Uluslararası İlişkiler (Erasmus Stajı), Mezunlarla İlişkiler, Öğrenci Merkezi Sektör ve Staj Olanakları
|
Ders notları |
11) |
Uygun ve etkili kariyer seçeneklerini, sektördeki gelişmeleri takip etme |
Ders notları, duyuru takipleri |
12) |
Sektörel Firma Dersleri seminer etkinliklerine katılım |
Etkinlik duyurularını takip |
13) |
Sektörel Firma Dersleri seminer etkinliklerine katılım |
Etkinlik duyurularını takip etme |
14) |
Sektörel Firma Dersleri seminer etkinliklerine katılım |
Etkinlik duyurularını takip etme |
15) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. |
|
2) |
Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. |
|
3) |
Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. |
|
4) |
Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. |
|
6) |
Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. |
|
7) |
İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. |
|
10) |
Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. |
|
11) |
Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
|