Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY101 | ||||
Ders İsmi: | Psikolojiye Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1) Öğrencilere psikolojinin temel kuramlarını, kavramlarını ve yöntemini öğretmek 2) Öğrencilerin insan davranışını anlamak adına objektif ve bilimsel bir bakış açısı geliştirmelerine yardım etmek |
Dersin İçeriği: | Psikolojinin temel teorik ve uygulamalı alanları, temel araştırma yöntemleri, etik kuralları, psikoloji tarihi, duyum, algı, öğrenme, bilinç, bellek, biliş, gelişim, sosyal psikoloji, kişilik, psikolojik bozukluklar, tedaviler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikoloji biliminin ne olduğu ve temel konuları hakkında fikir sahibi olur. 2) Öğrenci psikolojinin temel kavramlarını, paradigmalarını ve kuramsal modellerini anlar. 3) Öğrenci aşağıda sıralanan psikolojik fenomenleri açıklamak için psikolojik kavramlar, paradigmalar ve teorik modelleri kullanmaya başlar. 2.1 Yaşam boyu gelişim 2.2 Öğrenme 2.3 Bellek 2.4 Güdülenme 2.5 Psikolojik problemler 2.6 Psikolojik terapiler 4) Öğrenci psikolojinin tarihsel gelişimini tanımlar. 5) İnsan davranışlarını çok yönlü bir bakış açısıyla kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, öğrencilerin beklentileri | |
2) | Giriş: Psikoloji nedir? Psikolojinin diğer bilim dalları ile ilişkisi ve etkileşimi | |
3) | Psikolojinin tarihsel gelişimi Psikolojinin temel paradigmaları | |
4) | Psikolojide temel varsayımlar Yaşam boyu gelişim I | |
5) | Yaşam boyu gelişim II | |
6) | 1. Ara Sınav | |
7) | Öğrenme | |
8) | Algı | |
9) | Bellek | |
10) | Güdülenme | |
11) | Duygu, stres ve sağlık | |
12) | Psikolojik bozukluklar | |
13) | Psikolojik terapiler | |
14) | Kişilik | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Feldman, RS. (2013) Essentials of Understanding Psychology. (11th Ed; International Ed.) New York: McGraw Hill. ISBN: 978-0-07-131482-4 • Gerrig, R.J. and Zimbardo, PG. Psychology and Life. (2012) (2Oth Ed). UK: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | • Wade and Travis (2016) Psychology (12th edition). The text book is available as e-book via Cağlayan Kitapevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 2 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | |||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 1 | 3 | ||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 2 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 3 | ||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 2 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 2 | 94 |
Final | 1 | 55 |
Toplam İş Yükü | 188 |