Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRE012 | ||||
Ders İsmi: | Advance Clinical Problem Solving | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Bu dersin amacı, öğrencilerin klinik çalışmaları sırasında sıklıkla karşılaştıkları vakalardaki bozukluk, aktivite ve katılım düzeyi sorunlarını belirlemelerini ve kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını belirlemelerini sağlamaktır. ortamda tartışma sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci ve danışmanların olguyla ilgili hazırlanması, klinikte grup çalışması ile olgunun değerlendirilmesi, biyopsikososyal modele dayalı problemler listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıfta tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırabilecek ve vakayla ilgili bilgileri kullanma becerisi kazanacaktır. 2) Aktivite ve katılım sınırlamalarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri tanımlayın. 3) Klinik karar verme sürecinde biyopsikososyal modeli uygular. 4) Grup içinde vaka ile ilgili çalışmalara katılır, fizyoterapi değerlendirmesi sonrası vaka ile ilgili tanımlar yapar, bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki sorunları belirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | - |
2) | Biyopsikososyal model | - |
3) | Kanıta dayalı uygulama | - |
4) | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirim | - |
5) | Danışmanlar tarafından vakaların gruplara göre değerlendirilmesi | - |
6) | Değerlendirme sonuçlarının sınıf ortamında sunulması | - |
7) | Establishing a list of problems at the level of disorder, activity and participation, determination of personal and environmental factors | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Kısa ve uzun vadeli tedavi hedefleri sunmak | - |
10) | Vaka temelli fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | - |
11) | Vaka ile ilgili sınıf tartışması ve klinik soruların belirlenmesi | - |
12) | Vaka ile ilgili sınıf tartışması ve klinik soruların belirlenmesi | - |
13) | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | - |
14) | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | - |
15) | İlgili literatür örneklerinin sunumu | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Vakalarla ilgili güncel literatür |
Diğer Kaynaklar: | Current literature related to cases |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||
2) Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
3) Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
4) Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 2 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||
5) Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
6) Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | 1 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
7) Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 3 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||
8) Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | 3 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
10) Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 2 | 1 | 2 | ||||||||||||
12) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
13) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 3 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
14) Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
15) Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 3 |
2) | Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 3 |
3) | Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 3 |
4) | Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 3 |
5) | Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 3 |
6) | Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | 1 |
7) | Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 2 |
8) | Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | |
9) | Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 3 |
10) | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
11) | Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
12) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 3 |
13) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
14) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 |
15) | Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 54 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü | 118 |