Hemşirelik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HSF101 | ||||
Ders İsmi: | Biyokimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖYKÜ GÖNÜL GEYİK | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖYKÜ GÖNÜL GEYİK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hemşirelik eğitimine başlayan öğrencilerin mesleklerini icra etmeleri için metabolizmanın temel tıbbi biyokimyası, biyokimyasal analizleri ve örnekleme hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Biyokimyanın temel kavramlarını öğrenmek, biyomoleküllerin biyokimyasal özelliklerini ve yapı taşlarını kavramak, enzimlerin, hormonların, vitamin ve minerallerin işlevlerini öğrenmek, eksiklik ve fazlalıklarının hastalıklarla ilişkisini kurmak, metabolik olayları kavramak ve metabolizmanın değerlendirilmesi parametreler, uygun test seçimi, örnekleme yolları ve dikkate alınması gereken konular |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Learn the basic concepts of chemistry. 2) II. Comprehend the structural and functional roles of biomolecules. 3) III. Understands basic metabolic processes in a healthy human disease and establish relationships with these reactions. 4) IV. Which of biological samples for the study of how disease-related metabolic parameters will have received basic information on how to reach what the lab. 5) V. Evaluate the results of metabolic parameters associated with the disease 6) VI. Comprehend the relationships between chemistry and the biological sciences. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Biochemistry and Basic Concepts | |
2) | Body fluids and homeostasis-1 | |
3) | Body fluids and homeostasis-2 | |
4) | Cellular Biochemistry | |
5) | Bioenergetics | |
6) | Aminoacids | |
7) | Proteins | |
8) | Midterm | |
9) | Enzymes and their uses in diagnosis | |
10) | Carbohydrates | |
11) | Lipids | |
12) | Nucleic Acids | |
13) | Hormones and cellular signaling | |
14) | Vitamins and Minerals | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Lippincott Biyokimya. Çeviri Editörü Engin Ulukaya. Nobel Tıp Kitabevi, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | Lippincott Biochemistry. Translating Edutorial Engin Ulukaya. Nobel Medical Bookstore, 2015 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 2 | |||||||||||||||||||
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | 2 | |||||||||||||||||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | 2 | |||||||||||||||||||
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | 2 | |||||||||||||||||||
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | |||||||||||||||||||
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||||||||
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | ||||||||||||||||||||
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | ||||||||||||||||||||
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | ||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | ||||||||||||||||||||
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 2 |
2) | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | 1 |
3) | Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | 2 |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | 2 |
5) | Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | 2 |
6) | Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
7) | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
8) | Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | 2 |
9) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
10) | Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
12) | Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | 2 |
13) | Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | 1 |
14) | Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | 3 |
15) | Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | |
16) | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | |
17) | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | |
18) | Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | 2 |
19) | Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
20) | Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 |