NMC201 Digital Cultureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC201
Ders İsmi: Digital Culture
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SADİ KERİM DÜNDAR
Dersi Veren(ler): Dr.Chein Yang Erdem
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amaçları:
1. Kültürel çalışmalarda ilgili teorik perspektifler aracılığıyla dijital kültürü tanımlayın ve analiz etmek;

2. Yeni medya teknolojileri ile kültür uygulamaları arasındaki ilişkiyi eleştirel olarak incelemek;

3. Dijital ve ağ tabanlı iletişim tarafından üretilen yeni ortaya çıkan kültürel biçimler üzerine bilimsel tartışmalara katılmak;

4. Verileri yüksek, dijitalleştirilmiş ve ağa bağlı bir toplumda tüketiciler ve kültür üreticileri olarak rollerimizi incelemek.

Dersin İçeriği: Bu ders, dijital iletişim teknolojileri tarafından şekillendirilen çağdaş kültürel olayları araştırır. Dijital beşeri bilimler, hafıza çalışmaları, izleyici çalışmaları, oyun çalışmaları, maddi kültür ve post-insan çalışmalarından yararlanan bu ders, kamusal hafıza, topluluk, alt kültür, kimlik, öznellik ve failliğin oluşumunu analiz eder. Konular arasında dijital arşiv, remix, özçekimler, etkileyiciler, memler, çevrimiçi trolling, hacker kültürü ve post-insan kültürü yer alır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çağdaş dijital kültürün özelliklerini tanımlar.
2) Dijital kültürel fenomenleri analiz etmek için kültürel çalışmaların teorik perspektiflerini uygular.
3) Dijital medyanın kamusal hafıza, topluluk, alt kültür, kimlik, öznellik ve failliği şekillendirmedeki rolünü anladığınızı gösterir.
4) Dijital kültürün güncel sorunları üzerine kendi eleştirel düşüncelerini formüle eder.
5) Dijital medyayla günlük etkileşimlerini ve medya profesyonelleri olarak rollerini eleştirel bir şekilde düşünür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
1) giriş -
2) Dijital Kültür Nedir? - Peters B (ed.) (2016) Digital Keywords: A Vocabulary of Information Society and Culture. (Chapters 7 & 9). - Gere C (2009) Digital Culture. (Introduction & Chapter 1). - Van Dijck J (2013) The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media. (Chapter 1).
3) Internet, Ağa Bağlı İletişim ve Bilgisayar Kültürü - Peters B (ed.) (2016) Digital Keywords: A Vocabulary of Information Society and Culture. Princeton: Princeton University Press. (Chapter 2 & 17). - Dourish P (2016) Algorithms and their others: Algorithmic culture in context: Big Data & Society. Sage. - Striphas T (2015) Algorithmic culture. European Journal of Cultural Studies 18(4–5): 395–412.
4) Kültürel veriler ve kültürel analiz - Manovich L (2016) The Science of Culture? Social Computing, Digital Humanities and Cultural Analytics. Journal of Cultural Analytics. - Manovich L (2017) Cultural Data, Possibilities and Limitations of the Digital Data Universe. In: Gau O, Coones W, and Ruhse V (eds) Museum and Archive on the Move. Boston: De Gruyter, pp. 259–276. - Manovich L (2018) Can We Think Without Categories? Digital Culture & Society 4(1). transcript: 17–28.
5) Dijital Arşiv - Gold MK and Klein LF (eds) (2019) Debates in the Digital Humanities 2019. Univ Of Minnesota Press. (Introduction & Part 1). - Peters B (ed.) (2016) Digital Keywords: A Vocabulary of Information Society and Culture. Princeton: Princeton University Press. (Chapters 4 & 19).
6) Remix - Navas E, Gallagher O and burrough xtine (eds) (2014) The Routledge Companion to Remix Studies. (Chapters 1 & 14). - Fagerjord A (2010) After Convergence: YouTube and Remix Culture. In: Hunsinger J, Klastrup L, and Allen M (eds) International Handbook of Internet Research. Dordrecht: Springer Netherlands, pp. 187–200.
7) Özçekim - Nguyen L and Barbour K (2017) Selfies as expressively authentic identity performance. University of Illinois at Chicago Library. - Deeb-Swihart J, Polack C, Gilbert E, et al. (2017) Selfie-Presentation in Everyday Life: A Large-scale Characterization of Selfie Contexts on Instagram. Georgia Institute of Technology. - Barker V and Rodriguez NS (2019) This Is Who I Am: The Selfie as a Personal and Social Identity Marker. International Journal of Communication 13(0). 0: 24.
8) Ara Sınav Ara Sınav
9) Oyun - Allison A (2003) Portable monsters and commodity cuteness: Poke´mon as Japan’s new global power. Postcolonial Studies 6(3): 381–395. - Taylor TL (2009) Play Between Worlds: Exploring Online Game Culture. (Chapter 5). - Scherer J (2007) Globalization, promotional culture and the production/consumption of online games: engaging Adidas’s `Beat Rugby’ Campaign. New Media & Society 9(3). SAGE Publications: 475–496.
10) İnternet Ünlüleri - Abidin C (2016) Visibility Labour: Engaging with Influencers’ fashion brands and #OOTD advertorial campaigns on Instagram. Media International Australia 161(1), pp. 86–100. - Senft TM (2013) Microcelebrity and the Branded Self. In: A Companion to New Media Dynamics. John Wiley & Sons, Ltd, (Chapter 22, pp. 346–354). - Abidin C (2018) Internet Celebrity: Understanding Fame Online. (Chapter 1).
11) Mizah - Nissenbaum A and Shifman L (2015) Internet memes as contested cultural capital: The case of 4chan’s /b/ board: New Media & Society. SAGE PublicationsSage UK: London, England. - Ross AS and Rivers DJ (2017) Digital cultures of political participation: Internet memes and the discursive delegitimization of the 2016 U.S Presidential candidates. Discourse, Context & Media 16: 1–11. - Shifman L (2013) Memes in Digital Culture. Cambridge, Massachusetts: MIT Press. (Chapter 4 & 8).
12) Trolling - Seta G de (390AD) Trolling, and other problematic social media practices. In: The SAGE Handbook of Social Media, pp. 390-411. - Shachaf P and Hara N (2010) Beyond vandalism: Wikipedia trolls. Journal of Information Science 36(3). SAGE Publications Ltd: 357–370. - Bulut E and Yörük E (2017) Mediatized Populisms| Digital Populism: Trolls and Political Polarization of Twitter in Turkey. International Journal of Communication 11(0). 0: 25.
13) Hacker - Lakhani K and Wolf RG (2003) Why Hackers Do What They Do: Understanding Motivation and Effort in Free/Open Source Software Projects. SSRN Electronic Journal. - Thomas D (2003) Hacker Culture. First edition. Minneapolis: Univ Of Minnesota Press. (Chapters 1 & 4). - Quora (2017) Where Did Hacker Culture Come From?
14) İnsan Sonrası ve Dijital Sonrası Çağda Kültür - Hayles NK (1999) How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Literature, and Informatics. 1st Edition. Chicago, Ill: University of Chicago Press. - Braidotti R (2016) Posthuman, All Too Human: Towards a New Process Ontology. Theory, Culture & Society. Sage PublicationsSage CA: Thousand Oaks, CA. - Cramer F (2014) What Is ‘Post-Digital’? A Peer-Reviewed Journal About 3(1). 1: 10–24. - Berry DM (2014) Post–Digital Humanities: Computation and Cultural Critique in the Arts and Humanities. Digital Humanities: 3.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: See course pack
Diğer Kaynaklar: See course pack

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 3 3 3 3
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 3 3 3 3 3
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 3 3 3 3 3
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 2
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 1 1 2 3
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 3 2 3
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. 1 2
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 2 1 1
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 3 3 3 3 2
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 2 2 1 2
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 1 1 3 2
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 3
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 3
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 3
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 1
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 3
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 1
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. 1
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 2
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 3
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 2
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 1
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 3
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 1 6
Proje 1 8 8
Ödevler 6 6 36
Toplam İş Yükü 134