İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG401 | ||||
Ders İsmi: | Stratejik Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BAHAR DİVRİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Günümüz dünyasında küreselleşme, bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi, inovasyon ve küresel belirsizlik nedeniyle rekabetin yoğunluğu giderek artmaktadır. Bu nedenle şirketlerin varlıklarını yüksek performansla sürdürebilmeleri için başarılı stratejik uygulamaların sürekliliğini sağlamaları gerekmektedir. Bu dersin sonunda öğrenciler, bir işletmenin modern politik, sosyal ve ekonomik genel çevre koşulları ve pazar koşullarında rekabet faktörlerinde nasıl çalıştığını daha iyi anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Stratejik yönetimin terim ve kavramları, stratejik düşüncenin gelişimi, sosyal sorumluluk ve etik, iç ve dış çevre analizleri, kurumsal analiz, kurumsal, rekabetçi ve bölümsel stratejilerin belirlenmesi, stratejilerin uygulanması ve kontrol edilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Stratejik yönetim alanında temel bir anlayış geliştirmek. 2) Strateji oluşturma, uygulama ve değerlendirme faaliyetlerinin doğasının tartışılması. 3) Şirketlerin misyon, vizyon ve kurumsal sorumlulukları hakkında stratejik düşünmeyi geliştirmek. 4) Organizasyonun kurumsal, iş ve fonksiyonel düzeyi kapsamında rekabet strateji ve planlarının geliştirilmesi. 5) İşletmenin SWOT, EFAS, IFAS analizlerini yapabilmek ve BDG matrisinde yerini tanımlayabilmek ve dış çevre koşullarını anlayabilmek 6) İşletmenin iç çevresini değerlendirebilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş / Stratejik Yönetimin Temel Kavramı | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 1-35 |
2) | Stratejik Yönetimde Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumluluk | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 74-102 |
3) | Strateji Formülasyonu: Çevresel Tarama: Doğal ve Toplumsal çevreler, PESTEL Analizi | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON |
4) | Strateji Formülasyonu: Çevresel Tarama: Görev (Endüstri) Çevre Taraması | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON |
5) | Strateji Formülasyonu: Çevresel Tarama: Dahili Tarama / Organizasyonel Analiz: Kaynaklar ve yetenekler / | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON |
6) | Strateji Formülasyonu: Vizyon ve Misyon | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON |
7) | Bir İş Planı Oluşturma: Dış Çevresel tarama | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON |
8) | Grup çalışması: Zihinsel Haritalama | Ders içi aktivite |
9) | Ara sınav | |
10) | Vaka Çalışması : Guajilote Cooperativo Forestal: Honduras | Sınıf içi aktivite |
11) | Strateji Formülasyonu: Durum Analizi ve İş Stratejisi | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 204-213 |
12) | Strateji Formülasyonu: Üst Yönetim Stratejileri | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 218-238 |
13) | Bir organizasyonun SWOT Analizi, Strateji Formülasyonu: İşlevsel Strateji ve Stratejik Seçim | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, İlgili sayfalar |
14) | Strateji Uygulaması: Yönlendirme, Değerlendirme ve Kontrol | Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 248-259 |
15) | Fınal sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Strategic Management, A Competitive Advantage Approach: Concepts and Cases, David, F. And David F., PEARSON Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts and Cases, Barney, J.B. and Hesterly, W.S. PEARSON |
Diğer Kaynaklar: | Strategic Management, A Competitive Advantage Approach: Concepts and Cases, David, F. And David F., PEARSON Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts and Cases, Barney, J.B. and Hesterly, W.S. PEARSON |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 1 |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 1 | 13 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 23 | 2 | 25 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |