MNG401 Strategic Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG401
Ders İsmi: Stratejik Yönetim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BAHAR DİVRİK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Günümüz dünyasında küreselleşme, bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi, inovasyon ve küresel belirsizlik nedeniyle rekabetin yoğunluğu giderek artmaktadır. Bu nedenle şirketlerin varlıklarını yüksek performansla sürdürebilmeleri için başarılı stratejik uygulamaların sürekliliğini sağlamaları gerekmektedir. Bu dersin sonunda öğrenciler, bir işletmenin modern politik, sosyal ve ekonomik genel çevre koşulları ve pazar koşullarında rekabet faktörlerinde nasıl çalıştığını daha iyi anlayacaklardır.
Dersin İçeriği: Stratejik yönetimin terim ve kavramları, stratejik düşüncenin gelişimi, sosyal sorumluluk ve etik, iç ve dış çevre analizleri, kurumsal analiz, kurumsal, rekabetçi ve bölümsel stratejilerin belirlenmesi, stratejilerin uygulanması ve kontrol edilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Stratejik yönetim alanında temel bir anlayış geliştirmek.
2) Strateji oluşturma, uygulama ve değerlendirme faaliyetlerinin doğasının tartışılması.
3) Şirketlerin misyon, vizyon ve kurumsal sorumlulukları hakkında stratejik düşünmeyi geliştirmek.
4) Organizasyonun kurumsal, iş ve fonksiyonel düzeyi kapsamında rekabet strateji ve planlarının geliştirilmesi.
5) İşletmenin SWOT, EFAS, IFAS analizlerini yapabilmek ve BDG matrisinde yerini tanımlayabilmek ve dış çevre koşullarını anlayabilmek
6) İşletmenin iç çevresini değerlendirebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş / Stratejik Yönetimin Temel Kavramı Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 1-35
2) Stratejik Yönetimde Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumluluk Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 74-102
3) Strateji Formülasyonu: Çevresel Tarama: Doğal ve Toplumsal çevreler, PESTEL Analizi Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON
4) Strateji Formülasyonu: Çevresel Tarama: Görev (Endüstri) Çevre Taraması Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON
5) Strateji Formülasyonu: Çevresel Tarama: Dahili Tarama / Organizasyonel Analiz: Kaynaklar ve yetenekler / Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON
6) Strateji Formülasyonu: Vizyon ve Misyon Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON
7) Bir İş Planı Oluşturma: Dış Çevresel tarama Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON
8) Grup çalışması: Zihinsel Haritalama Ders içi aktivite
9) Ara sınav
10) Vaka Çalışması : Guajilote Cooperativo Forestal: Honduras Sınıf içi aktivite
11) Strateji Formülasyonu: Durum Analizi ve İş Stratejisi Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 204-213
12) Strateji Formülasyonu: Üst Yönetim Stratejileri Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 218-238
13) Bir organizasyonun SWOT Analizi, Strateji Formülasyonu: İşlevsel Strateji ve Stratejik Seçim Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, İlgili sayfalar
14) Strateji Uygulaması: Yönlendirme, Değerlendirme ve Kontrol Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, Sustainability, W.S. PEARSON, 248-259
15) Fınal sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Management, A Competitive Advantage Approach: Concepts and Cases, David, F. And David F., PEARSON
Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts and Cases, Barney, J.B. and Hesterly, W.S. PEARSON
Diğer Kaynaklar: Strategic Management, A Competitive Advantage Approach: Concepts and Cases, David, F. And David F., PEARSON
Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts and Cases, Barney, J.B. and Hesterly, W.S. PEARSON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1 1 1 1 2 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3 3 3 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3 3 3 3 3 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2 2 2 2 2 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1 1 1 1 1 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 3 3 3 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1 1 1 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 1 1 1 1 1 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 1 13
Sunum / Seminer 2 8 16
Ara Sınavlar 1 23 2 25
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 125