MNG304 Production Management and Operational Researchİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG304
Ders İsmi: Üretim Yönetimi ve Yöneylem Araştırması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri günümüzde işletmelerde kullanılan üretim yönetimi,
otomasyon ve bilgisayarla bütünleşik imalat sistemleri ve araçları ile ilgili temel
kavramlar hakkında bilgilendirmek ve öğrencileri üretim yönetimi alanında dijital
dönüşümden kaynaklanan yeniliklerden haberdar etmek ve bu bilgi birikimi ile
üretim süreçleri ve bilgisayar sistemlerinin etkileşimini anlayabilen ve dijital
dönüşümü gerçekleştirebilen bir bakış açısı kazanılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, üretim yönetimi, otomasyon ve bilgisayarla entegre üretim sistemlerinin
temel kavramlarını içerir. Tüm bu konular dijital dönüşüm ve dijitalleşmenin
getirdiği yenilikler perspektifinden ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Üretim sürecini, üretim planlamasını anlamak ve uygulamak
2) Herhangi bir üretim sistemindeki yapısal, teknik ve yönetsel sorunları ve ihtiyaçları analiz edebilmek
3) Üretim yönetimi ile ilgili beceriler kazanmak ve kullanmak
4) Bilgisayarla bütünleşik imalat sistemlerini ve dijitalleşmenin üretim sürecine etkilerini bilmek
5) Üretimin dijital dönüşüm süreçlerini yönetebilmek veya katkıda bulunabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bölüm1-Giriş
2) Bölüm2-İmalat İşlemleri Bölüm3-İmalat Metrikleri ve Ekonomisi
3) Bölüm4-Otomasyona Giriş Bölüm5-Endüstriyel Kontrol Sistemleri
4) Bölüm6- Otomasyon ve Proses Kontrolü için Donanım Bileşenleri Bölüm7-Bilgisayar Sayısal Kontrolü
5) Bölüm8-Endüstriyel robotik Bölüm9-Ayrık Kontrol ve Programlanabilir Mantık Denetleyicileri
6) Bölüm10-Malzeme taşıma SistemleriBölüm11-Depolama Sistemleri
7) Bölüm12-Otomatik Tanımlama ve Veri Yakalama Bölüm13-İmalat Sistemlerine Genel Bakış
8) Bölüm14-Tek İstasyonlu İmalat Hücreleri Bölüm15-Manuel Montaj Hatları
9) Bölüm16-Otomatik Üretim Hatları Bölüm17-Otomatik Montaj Sistemleri
10) Bölüm18-Group Teknolojisi ve Hücresel Üretim Bölüm19-Esnek İmalat Hücreleri ve Sistemleri
11) Bölüm20-İmalat İçin Kalite Programları Bölüm21-Muayene İlkeleri ve Uygulamaları
12) Bölüm22-Muayene Teknolojileri Bölüm23- Üretim Sisteminde Ürün Tasarımı ve CAD / CAM
13) Bölüm24-Süreç Planlama ve Eşzamanlı Mühendislik Bölüm25-Üretim Planlama ve Kontrol Sistemleri
14) Bölüm26-Tam Zamanında ve Yalın Üretim Yıkıcı Kavramlar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları / Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Mikell, P. Groover, (2015). Automation, Production Systems, and Computer-
integrated Manufacturing 4th Edition, Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1 1 1 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2 2 1 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 1 3 2 2 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 1 1 2 1 1
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 1 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 1
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Proje 1 0 23 23
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 125