MNG301 Financial Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG301
Ders İsmi: Finansal Yönetim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler): Kadri Özgüneş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere finansal yönetimin temel anlayışlarını kazandırmayı amaçlamaktadır. Finansal yönetimin temel kavram ve ilkeleri, finansal kararların alınmasında yararlı olan temel finansal yönetim araçları ve tekniklerin belirlenmesini amaçlamaktadır
Dersin İçeriği: "Finansal Yönetimin Temelleri" dersi, finansal kaynakların ne kadar etkili bir şekilde kullanıldığıyla ilgilidir. Öğrencilerin finansal kaynakların etkin yönetimini öğrenmelerine yardımcı olur, sağlamlaştırır ve bunları uygulamaya koymak için gerekli becerilerle donatır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Finansal yönetimin temel kavram ve ilkelerini açıklayabilir
2) Kurumsal firmaların mali tablolarını analiz etmek ve yorumlamak
3) İş kararlarında paranın zaman değeri kavramını uygulamak
4) Riski ve varlıkların getirisini ölçmek ve riski çeşitlendirmek
5) tahvil ve hisse senetlerinin gerçek değerini belirlemek
6) Her bir finansman kaynağının maliyetiyle birlikte ağırlıklı ortalama sermaye maliyetini hesaplayabilir
7) Uygun sermaye bütçeleme tekniklerini uygulayarak yatırım projelerini değerlendirmek
8) Sermaye yapısı ve kaldıraç kavramını tanımlar ve bunun firma değeri üzerindeki etkisini analiz edebilir
9) Bir firmanın temettü ödemelerindeki temel konuları tanımlar
10) İşletme sermayesi ile ilgili temel kavramları açıklamak ve dönen varlıkların yönetimi için farklı teknikleri uygulamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Yönetime Giriş
2) Mali Tablolar ve Analiz
3) Paranın Zaman Değeri
4) Risk ve Getiri
5) Tahvil Değerlemesi
6) Hisse Değerlemesi
7) Sermaye Maliyeti
8) Ara Sınav
9) Sermaye Bütçeleme Kararının Temelleri
10) Sermaye Yapısı ve Kaldıraç
11) Temettü Politikası
12) İşletme Sermayesi ve Dönen Varlıklar Yönetimi
13) İşletme Sermayesi ve Dönen Varlıklar Yönetimi
14) İşletme Sermayesi ve Dönen Varlıklar Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brigham, Eugene F. & Houston, Joel F. (2012). Fundamentals of financial management, (12th ed). Delhi:Cenage Learning.
Diğer Kaynaklar: Gitman, L. J. (2013). Principles of managerial finance, (11th ed). Delhi: Pearson Education.
Van Horne, J.C. & Wachowicz, JR. (2009). Fundamentals of financial management (13th ed), Prentice- Hall
India Ltd.
Ross, S. A., Westerfield, R. W. & Jordan, B. D. Fundamentals of corporate finance, (8th ed). New York:
McGraw-Hill Irwin.
Pradhan R. S. (2014). Financial management (5th ed). Kathmandu: Buddha Academic Publishers and
Distributors Pvt. Ltd.
Paudel, R. B., Baral K. J., Gautam R. R., Dahal G. B. & Rana S. B. (2014). Fundamentals of Financial
Management (3rd ed). Kathmandu: Asmita Books Publishers and Distributors Pvt. Ltd.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 8 24
Final 7 21
Toplam İş Yükü 114