MNG491 Professional Practicesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG491
Ders İsmi: Mesleki Uygulamalar
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşyeri Uygulamasının amacı, öğrencinin bilgilerini ticaret ve kamu sektörlerinin gereksinimlerine uyarlamak, istihdamları sırasında öğrencileri eğitmek ve bu kuruluşlara gelecekteki insan kaynaklarını arama ve şekillendirme şansı sunmaktır.
Dersin İçeriği: İşyeri Uygulaması iki yollu bir programdır. Öğrenciler bir kuruluş içinde bir işe yerleşebilir veya kendi işlerini kurmakla ilgileniyorlarsa, bir yılı bir kuluçka merkezinde iş fikirlerini geliştirerek geçirebilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gerçek hayattaki durumları / sorunları, önceki yıllarda elde edilen ilgili teori ve akademik literatür ilişkilendirir.
2) İşyerini / endüstriyi etkileyen politik, yasal, etik, sosyal, ekonomik, kültürel, sürdürülebilirlik, teknolojik ve / veya operasyonel konuları analiz eder
3) İşe dayalı pratik beceriler, yetkinlikler ve deneyimler geliştirir
4) İşveren, çalışma arkadaşları ve akademik danışmanı ile iletişim ağlarını geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
2) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
3) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi, Sunum
4) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
5) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
6) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi, Sunum
7) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
8) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
9) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi, Sunum
10) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
11) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
12) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi, Sunum
13) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
14) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, iş yeri uygulama defterinin işlenmesi
15) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Will be given accordingly depending on the students' choice

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 2 2 2 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2 3 2 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2 3 2 3
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 2 3 3 3
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2 2 2 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 2
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 3
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 3
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 15 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Derse Özgü Staj 14 630
Sunum / Seminer 5 25
Ödevler 14 84
Toplam İş Yükü 739