İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG032 | ||||
Ders İsmi: | BA Derecesi Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bilimsel bir çalışma üretebilmeleri için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencinin ilgi duyduğu araştırma konusu üzerinde çalışabilmesi kapsamında öğretilecek olan proje/tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, proje tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak, araştırma konusu önermek ve yürütebilmek. 2) İşletme yazınında ilgi duyduğu kavrama yönelik araştırma yapabilmek. 3) İşletme yazınında araştırdığı kavramı analiz edebilmek, kavrama yönelik konuları açıklayabilmek. 4) Bağımsız olarak çalışma yapmak ve ekip içerisinde sorumlulukları paylaşmak. 5) Araştırma kapsamında paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurmak. 6) İşletme alanı ile ilgili bilgileri takip etmek için yabancı dilinden yararlanmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma | Bireysel/ Grup çalışması |
2) | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma | Bireysel/ Grup çalışması |
3) | İşletme Bölümü öğretim üyelerine yapılan sunuma göre proje konusunun sonuçlandırılması | Yazılı konu önerisi raporu |
4) | Lİteratür taraması | Individual/ group work |
5) | Lİteratür taraması ve yazıma hazırlık | Bireysel / grup çalışması |
6) | Örnek önceki çalışmaların araştırılmaya devam edilmesi | Bireysel/ grup çalışması |
7) | Örnek önceki çalışmaların araştırılmaya devam edilmesi ve yazım | Bireysel / grup çalışması |
8) | Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme | Devam eden proje raporunun İşletme Departmanı eğitmenlerine teslimi |
9) | Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme | . |
10) | Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme | - |
11) | Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme | - |
12) | Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş | İstinye Üniversitesi Lisans üstü tez yazım kılavuzu |
13) | Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş. | İstinye Üniversitesi Lisans üstü tez yazım kılavuzu |
14) | Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu | Rapor |
15) | Proje kavramsal raporu ve sunumu | Rapor |
Ders Notları / Kitaplar: | Seçilen konuya bağlı olarak verilecektir. Will be given according to the topic. |
Diğer Kaynaklar: | Seçilen konuya bağlı olarak verilecektir. Will be given according to the topic. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul | 3 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 0 | 45 | 540 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Proje | 1 | 0 | 100 | 100 | |||
Ödevler | 2 | 0 | 45 | 90 | |||
Toplam İş Yükü | 750 |