MNG032 BA Degree Projectİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG032
Ders İsmi: BA Derecesi Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bilimsel bir çalışma üretebilmeleri için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencinin ilgi duyduğu araştırma konusu üzerinde çalışabilmesi kapsamında öğretilecek olan proje/tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, proje tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak, araştırma konusu önermek ve yürütebilmek.
2) İşletme yazınında ilgi duyduğu kavrama yönelik araştırma yapabilmek.
3) İşletme yazınında araştırdığı kavramı analiz edebilmek, kavrama yönelik konuları açıklayabilmek.
4) Bağımsız olarak çalışma yapmak ve ekip içerisinde sorumlulukları paylaşmak.
5) Araştırma kapsamında paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurmak.
6) İşletme alanı ile ilgili bilgileri takip etmek için yabancı dilinden yararlanmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma Bireysel/ Grup çalışması
2) Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma Bireysel/ Grup çalışması
3) İşletme Bölümü öğretim üyelerine yapılan sunuma göre proje konusunun sonuçlandırılması Yazılı konu önerisi raporu
4) Lİteratür taraması Individual/ group work
5) Lİteratür taraması ve yazıma hazırlık Bireysel / grup çalışması
6) Örnek önceki çalışmaların araştırılmaya devam edilmesi Bireysel/ grup çalışması
7) Örnek önceki çalışmaların araştırılmaya devam edilmesi ve yazım Bireysel / grup çalışması
8) Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Devam eden proje raporunun İşletme Departmanı eğitmenlerine teslimi
9) Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme .
10) Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme -
11) Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme -
12) Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş İstinye Üniversitesi Lisans üstü tez yazım kılavuzu
13) Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş. İstinye Üniversitesi Lisans üstü tez yazım kılavuzu
14) Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Rapor
15) Proje kavramsal raporu ve sunumu Rapor

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçilen konuya bağlı olarak verilecektir.
Will be given according to the topic.
Diğer Kaynaklar: Seçilen konuya bağlı olarak verilecektir.
Will be given according to the topic.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 3 3 3 3 3 3
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2 2 2 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2 2 2 2 2 2
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2 2 2 2 2 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 2 2 2 2 2 2
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 1 1 1 1 1 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 2 2 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 1 1 1 1 1 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 3
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 2
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul 3 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 0 45 540
Sunum / Seminer 1 18 2 20
Proje 1 0 100 100
Ödevler 2 0 45 90
Toplam İş Yükü 750