MNG025 Retail Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG025
Ders İsmi: Perakende Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BAHAR DİVRİK
Dersi Veren(ler): Dr Bahar Divrik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
1) Öğrencileri perakende yönetimine ilişkin ana konularla tanıştırmak
2) Öğrencilere perakende ortamının tüm fonksiyonlarını anlayabilecek bilgi ve becerileri kazandırmak
3) Perakende sektörünün yapısını ve işleyişini tanımak.
4) Öğrencileri perakende yönetimi fonksiyonlarındaki kavram ve uygulamalarla tanıştırır.
5) Perakende mağazalarının operasyon sürecini değerlendirmek.
6) Perakende mağaza uygulamalarıyla ilgili süreçleri anlamak.
7) Öğrencilerin bir ekip üyesi olarak dersin konularıyla ilgili araştırma yapmalarını, proje hazırlamalarını ve sunmalarını sağlar.
Dersin İçeriği: Perakende yönetimi, ürünlerin çevrimdışı ve çevrimiçi mağazaları kullanarak tüketicilere dağıtımına ve satışına odaklanır. Kurs, başarılı bir perakende kuruluşunu işletmek için gerekli olan günlük mekanizmaları vurgulamaktadır. Öğrenciye, ürünleri tanıtma, çalışanları denetleme, müşteri ihtiyaçlarını karşılama ve stokları sürdürme yöntemlerini değerlendirme öğretilir. Bu ders öğrencilere perakende işletmelerinde karşılaşacakları gerçek yaşam durumlarını ve sorunları tanıtmak için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Perakendecilik ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacakladır
2) Perakendecilikle ilgili sorunları tespit edeblecek ve çözebileceklerdir
3) perakende müşterilerini anlayabileceklerdir
4) perakende de kanal kullanımını tartışabilecektir
5) Perakendecilikte yönetim kavramını kavrayacaktır
6) Perakendede sürdürülebilirliği açıklayabilecektir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perakendeciliğe Giriş
2) Perakendede Trendler
3) Perakende Stratejileri
4) Perakende de Tedarik Zinciri Yönetimi
5) Perakende Mağaza Operasyonları
6) Perakende de İnsan Kaynakları Yönetimi
7) Perakende de Tüketici Davranışı
8) Perakende de Pazarlama ve Reklam
9) Görsel Düzenleme
10) OmniChannel Perakende
11) Perakande de Sürdürülebilirlik
13) Vize
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Retail Management
Publisher: ‎ Pearson; 5e edition (2017)
Author: Gibson M. Vedamani
Diğer Kaynaklar: 1) Quinn, B., & Alexander, N. (2002). International retail franchising: a conceptual framework. International journal of retail & distribution management, 30(5), 264-276.
2) Har, L. L., Rashid, U. K., Te Chuan, L., Sen, S. C., & Xia, L. Y. (2022). Revolution of retail industry: from perspective of retail 1.0 to 4.0. Procedia Computer Science, 200, 1615-1625.
3) Souiden, N., Ladhari, R., & Chiadmi, N. E. (2019). New trends in retailing and services. Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 286-288.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Final 16 48
Toplam İş Yükü 122