İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG025 | ||||
Ders İsmi: | Perakende Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BAHAR DİVRİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr Bahar Divrik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: 1) Öğrencileri perakende yönetimine ilişkin ana konularla tanıştırmak 2) Öğrencilere perakende ortamının tüm fonksiyonlarını anlayabilecek bilgi ve becerileri kazandırmak 3) Perakende sektörünün yapısını ve işleyişini tanımak. 4) Öğrencileri perakende yönetimi fonksiyonlarındaki kavram ve uygulamalarla tanıştırır. 5) Perakende mağazalarının operasyon sürecini değerlendirmek. 6) Perakende mağaza uygulamalarıyla ilgili süreçleri anlamak. 7) Öğrencilerin bir ekip üyesi olarak dersin konularıyla ilgili araştırma yapmalarını, proje hazırlamalarını ve sunmalarını sağlar. |
Dersin İçeriği: | Perakende yönetimi, ürünlerin çevrimdışı ve çevrimiçi mağazaları kullanarak tüketicilere dağıtımına ve satışına odaklanır. Kurs, başarılı bir perakende kuruluşunu işletmek için gerekli olan günlük mekanizmaları vurgulamaktadır. Öğrenciye, ürünleri tanıtma, çalışanları denetleme, müşteri ihtiyaçlarını karşılama ve stokları sürdürme yöntemlerini değerlendirme öğretilir. Bu ders öğrencilere perakende işletmelerinde karşılaşacakları gerçek yaşam durumlarını ve sorunları tanıtmak için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Perakendecilik ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacakladır 2) Perakendecilikle ilgili sorunları tespit edeblecek ve çözebileceklerdir 3) perakende müşterilerini anlayabileceklerdir 4) perakende de kanal kullanımını tartışabilecektir 5) Perakendecilikte yönetim kavramını kavrayacaktır 6) Perakendede sürdürülebilirliği açıklayabilecektir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakendeciliğe Giriş | |
2) | Perakendede Trendler | |
3) | Perakende Stratejileri | |
4) | Perakende de Tedarik Zinciri Yönetimi | |
5) | Perakende Mağaza Operasyonları | |
6) | Perakende de İnsan Kaynakları Yönetimi | |
7) | Perakende de Tüketici Davranışı | |
8) | Perakende de Pazarlama ve Reklam | |
9) | Görsel Düzenleme | |
10) | OmniChannel Perakende | |
11) | Perakande de Sürdürülebilirlik | |
13) | Vize | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Retail Management Publisher: Pearson; 5e edition (2017) Author: Gibson M. Vedamani |
Diğer Kaynaklar: | 1) Quinn, B., & Alexander, N. (2002). International retail franchising: a conceptual framework. International journal of retail & distribution management, 30(5), 264-276. 2) Har, L. L., Rashid, U. K., Te Chuan, L., Sen, S. C., & Xia, L. Y. (2022). Revolution of retail industry: from perspective of retail 1.0 to 4.0. Procedia Computer Science, 200, 1615-1625. 3) Souiden, N., Ladhari, R., & Chiadmi, N. E. (2019). New trends in retailing and services. Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 286-288. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 122 |