İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG023 | ||||
Ders İsmi: | Pazarlama İletişimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı pazarlamanın odak noktalarından biri olan iletişim konusunu tüm ögelerini kapsayacak şekilde bütünleşik bir biçimde incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama iletişimine giriş, iletişim süreci, bir reklam kampanyasının örgütsel yönleri, pazarlama iletişiminde planlama ve bütçeleme, yaratıcı strateji ve strateji geliştirme, medya stratejileri ve planlama, doğrudan pazarlama, veritabanı pazarlama, tele pazarlama, pazarlama-müşteri hizmetleri yönetimi ilişkisi, internet ve interaktif medya, halkla ilişkiler, dava destekli pazarlama, satış promosyonu, kişisel satış. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olmak 2) Bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının etkileri ve hangi bağlamlarda uygulanabileceği hakkında akıl yürütebilmek 3) Pazarlama iletişimi ögelerini kavramak ve bu ögeleri pek çok açıdan irdelemek 4) Pazarlamanın diğer alt dalları veya odakları ile bir bütün içerisinde ‘pazarlama iletişimi’ni anlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bütünleşik pazarlama iletişimine giriş | |
2) | Pazarlama süreçlerinde bütünleşik pazarlama iletişiminin rolü | |
3) | Pazarlamada iletişim | |
4) | Kaynak, mesaj ve kanal seçimleri | |
5) | Geleneksel medya kanalları | |
6) | Reklam | |
7) | Doğrudan pazarlama | |
8) | Ara sınav | |
9) | Dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması | |
10) | Satış geliştirme | |
11) | Halkla ilişkiler ve sponsorluk | |
12) | Hedef belirleme ve medya planı geliştirme | |
13) | Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinin değerlendirilmesi | |
14) | Sunumlar | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Egan, John. Marketing communications. Sage, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. (2020). Marketing communications. Routledge. Articles given by the lecturer. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 0 | 1 | 12 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 | ||||
Proje | 1 | 0 | 15 | 15 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |