İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG021 | ||||
Ders İsmi: | Farklı Kültürlerde Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kültürlerarası yönetimin temel kavramlarını ve yaklaşımlarını inceleyen, kültürel çeşitliliğin küresel işletmeleri nasıl etkilediklerini irdeleyen ve farklı kültürlerin birlikte etkili çalışma girişimlerinin yönetimini bilen lisansüstü öğrenciler yetiştirmek. Küreselleşmenin işletmecilik alanındaki yansımalarını göz önüne alarak kültürlerarası yönetimin işlevselliğini lisansüstü seviyede öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Küreselleşme ve kültürlerarasılık, kültürel farklılıkların temel boyutları, kültürel farklılıklar ve şirket yapılanmaları, kültürlerarası farklılaşma ve örgütsel davranış yaklaşımları, kültürel çeşitliliğin önemi ve stratejik yönetimi, kültürel farklılıklar ve çatışma yönetimi ve çok kültürlü işletmelerde insan kaynakları yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürün iş hayatı üzerindeki etkisini bilmek, kültürlerarası etkili iletişim becerileri geliştirmek ve gelecekteki değişimlerin farklı kültürler, organizasyonlar ve işler üzerindeki etkisini kavramak. 2) Küresel etkinlik ağları, uluslararasılaşma ve küresel iş sistemlerinin analizini yapmak. 3) Kültürlerarası koalisyon ve kültürel görecelik kavramlarını anlamak ve farklı kültür modelleri çerçevesinde kültürlerarası farklılıkların yönetimini kavramak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş dünyasının küresel geleceği | |
2) | Küreselleşme | |
3) | Kültür ve Örgüt kültürü | |
4) | Kültürün iş hayatı üzerindeki etkileri | |
5) | Kültürün temel bileşenleri ve kültürel farklılıkların temel boyutları | |
6) | Kültürel farklılaşma ve örgütsel davranış yaklaşımları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Ulusal kültürler ve şirket kültürü modelleri | |
9) | Kültürlerarası koalisyon gereği ve kültürlerüstü yönetim yaklaşımları | |
10) | Kültürel çeşitliliğin önemi ve stratejik yönetimi | |
11) | Kültürlerarası iletişim | |
12) | Kültürler farklılıklar ve çatışma yönetimi | |
13) | Çok kültürlü işletmelerde liderlik/yöneticilik | |
14) | Çok kültürlü işletmelerde insan kaynakları yönetimi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Barmeyer, C., & Franklin, P. (Eds.). (2016). Intercultural management: a case-based approach to achieving complementarity and synergy. Macmillan International Higher Education. |
Diğer Kaynaklar: | Thomas, D. C., & Peterson, M. F. (2016). Cross-cultural management: Essential concepts. Sage Publications. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 1 | 2 | |||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | ||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 21 | 2 | 23 | |||
Final | 1 | 35 | 2 | 37 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |