İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG019 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası Pazarlama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası bir pazarı analiz edebilmek ve bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek için gerekli olan pazarlama kavramlarını ve teorileri küresel bir boyutta incelemek ve yorumlamak; uluslararası pazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak; ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerini uluslararası pazarlar da uygulama becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Küreselleşme, küresel pazarlama çevresi (politik, yasal, kültürel, sosyal, ekonomik çevre), pazara giriş ve büyüme stratejileri, hedef pazar analizi, hedef pazara uygun ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerinin belirlenmesi, uluslararası pazarlama stratejilerinin uygulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Küresel pazarlama kavramını tanımlayabilmek 2) Küresel pazarlamayı etkileyen ekonomik, yasal, politik, sosyal ve kültürel çevre ve dinamikleri açıklayabilmek 3) Uluslararası pazarlara giriş ve büyüme stratejilerini tartışabilmek 4) Uluslararası pazarlamada bölümlendirme, hedef kitle seçimi ve konumlandırma konularını açıklayabilmek 5) Uluslararası ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini tartışabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersle ilgili genel bilgi; küresel pazarlama tanımı, gelişimi ve temel kavramlar | |
2) | Küresel pazarlama çevresi | |
3) | Küresel pazarlama çevresi (devamı) | |
4) | Küresel pazarlara giriş ve büyüme stratejileri | |
5) | Küresel Pazarlamada Rekabetçi Üstünlük; Vaka Çalışması | |
6) | Küresel pazarlamada bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Küresel marka ve ürün stratejileri | |
9) | Küresel fiyatlandırma stratejileri | |
10) | Küresel dağıtım kanalları; Vaka Çalışması | |
11) | Küresel pazarlama iletişimi | |
12) | Uluslararası pazarlama stratejileri yönetimi ve uygulaması | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Global Marketing (2017), Warren J. Keegan and Mark C. Green, 9th ed., Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | International Marketing (2016), Philip R. Cateora, Mary C. Gilly, John L. Graham, R.Bruce Money, 17th ed., McGraw Hill. Global Marketing Management (2013), Warren J. Keegan, 8th ed. Global Marketing (2017), Svend Hollensen, 7th ed. Case Studies |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 11 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 |
Proje | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |