MNG006 Business Ethicsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG006
Ders İsmi: İş Etiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Küreselleşme, bilgi ve iletişim teknolojilerinin geliştirilmesi, küresel ortamdaki hızlı değişimler ve belirsizlik gibi faktörlere bağlı olarak rekabetin yoğunluğu artmaktadır. Bu nedenle, işletme yönetiminin varlığını yüksek performansla sürdüremesinin anahtarı, kurumsal stratejilerin, organizasyon amaç ve hedeflerinin etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesidir. Küresel pazarda kapitalizm ruhunun yoğun olarak hakim olduğu iş hayatında, hedeflerin genellikle yüksek kar oranları olduğu rahatlıkla görülebilir. Ancak iş ahlakı anlayışı yönetim kademelerinin tüm sürecinde yer almalıdır. Dersin temel amacı, etik karar verme çerçevesinde ve iş ahlakına uygun uygulama ve süreçlerin uygulanmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Karar Verme Süreçlerinde Etik Duyarlılık ve Farkındalık, Küresel İş Ortamında Ahlaki Kurallar ve Sorunlar, Menfaat Sahiplerinin Hak ve Sorumlulukları, Etik Yaklaşımın Kurumsallaşması, Etik ve Bilgi Teknolojileri, Farklı Etik Teorileri ile Menfaat Sahiplerine göre Tartışmalı Konular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etik konularda temel bir anlayışı geliştirmek
2) Etik karar verme modellerini ve değerlendirme faaliyetlerinin niteliğini tartışabilmek
3) Halkın ve toplumun iyiliği için çalışan iyi bir vatandaş ve iyi bir işletme yöneticisi olmak
4) Şirketlerin etik kodlarını ve davranış Kurallarını anlayabilme ve uygulama bilgisini geliştirmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş / Etik Kavramsal ve Teorik Temeller ppt
2) Toplum, Kurumlar ve Çalışanlar için Etik, Bireyler: Davranış Kuralları ppt
3) Etik Karar Verme ve Modelleri ppt
4) Etiğin Kurumsallaşması: Örgütsel Etiğin Oluşturulmasına Yönelik Adımlar ppt
5) Kurum Kültürü ve Etik İklim ppt
6) Kurumsal Yönetim ve Etik ppt
7) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik ppt
8) Ara sınav
9) Etik Liderlik ppt
10) İKY ve etik ppt
11) İç ve Dış Raporlama Mekanizması ppt
12) İş Etiğinde Güncel Konular ppt
13) Grup sunumları ppt
14) Grup sunumları ppt
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gavai, A.K.. Business Ethics, Global Media, 2009.
İlgili makaleler
Diğer Kaynaklar: Gavai, A.K.. Business Ethics, Global Media, 2009.
Related articles

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1 1 1 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2 2 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 1 1 1 1
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 1 1 1 1
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1 1 1 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 1 1 1 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 2 2 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 1 1 1 1
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 1
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 1
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 1
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 1
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 1 13
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 24 2 26
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 125