MIS315 System Analysis and Designİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Management Information Systems Minor Program(Mühendislik)YandalÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS315
Ders İsmi: Sistem Analizi ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı:
Sistem geliştirme kavramlarını anlayarak, gereksinimler ve güncel değişiklikler doğrultusunda sistem analizi ve tasarımının nasıl gerçekleştirileceğini öğretmek.
Dersin İçeriği: Belirli bir geliştirme yönteminin kullanıldığı bir geliştirme projesinden sistem geliştirme ve tecrübe toplama ilkelerine, yöntem ve tekniklerine genel bakış.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sistem analizinin temelleri bilir
2) Bilgi gereksinimleri analizini yapar
3) Analiz sürecini gerçekleştirir
4) Tasarımın temellerini bilir ve uygular
5) Sistem kalite güvencesi ve uygulamasını gerçekleştirir
6) Çevik modellemeyi bilir
7) Nesne tabanlı sistem analizi ve tasarımını bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Sistemler, roller ve geliştirme metodolojileri - Organizasyonel sistemleri anlamak ve modellemek - Proje Yönetimi - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
2) Bilgi toplama: etkileşimli yöntemler - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
3) Bilgi toplama: etkileşimsiz yöntemler - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
4) Çevik modelleme ve prototipleme - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
5) Veri akış diyagramlarını kullanma - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
6) Veri sözlüklerini kullanarak sistemleri analiz etme - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited
7) Süreç spesifikasyonları ve yapılandırılmış kararlar - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited
8) UML kullanarak nesne yönelimli sistem analizi ve tasarımı - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
9) Etkili çıktı tasarlama - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
10) Etkili girdi tasarlama - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited
11) Veritabanları tasarlama - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited
12) İnsan bilgisayar etkileşimi - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited
13) Doğru veri giriş prosedürleri tasarlama - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
14) Kalite güvencesi ve uygulama Yıkıcı Kavramlar - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır. Tavsiye edilen kaynaklar aşağıdadır; - Ders notları - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, 10th Edition-Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar: Lecture notes and discussions

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Küçük Sınavlar 1 4 1 5
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 15 4 19
Toplam İş Yükü 89