Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM403 | ||||
Ders İsmi: | Uygulama Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DENİZ TATLIDEDE ÇELİK | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin; farklı yapıların prensipleri, yöntemleri,teknikleri ve mimari sürecin farklı aşamaları ve gereksinimleri hakkında, belirli bir örnek üzerinde çalışarak aşina olmalarının ve bu sayede tasarım ve inşa süreci arasındaki bağlantı ve etkileşimin anlaşılmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Yapının tasarım sürecinden başlayarak belirli kurallar ve prensipler altında geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarımın ve inşa sürecinin birlikteliğini kavramak 2) Yapının detaylarının teknik ve mimari niteliğini tanımak 3) Yapı çizimlerini ve detaylarını geliştirmek 4) Uluslararası standartların (iso ve din) teknik çizimlerde uygulanması 5) Mimarlıkta ve teknolojide yenilikçi gelişmeleri kullanabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modülün tanıtımı. İzlence'nin anlatımı ve ders akışı hakkında bilgilndirme. Projenin belirlenmesi/ Mevcut tasarımın revizyonu | |
2) | 1/100 revizyon ve geliştirme | |
3) | 1/100 Revize edilmiş tasarımın teslimi (Layout plan , Kat Planları, Kesitler, Cepheler) | |
4) | 4 . Hafta 1/50 Temel Planı , Hafriyat planı, Döşeme kalıp planları | |
5) | 1/50 Temel Planı , Hafriyat planı, Döşeme kalıp planları ,Çatı Planı | |
6) | 1/50 Taşıyıcı planları_teslim zemin kat planı/tip kat planı/kesitler | |
7) | ARA SINAV I | |
8) | 1/20 Sistem detayı - Giriş (plan -kesit ve görünüş) | |
9) | 1/20 Sistem detayı Merdiven (plan-kesit ve plan) | |
10) | 1/20 Sistem detayı Merdiven (plan-kesit ve plan) | |
11) | 1/20 Çatı sistem detayı | |
12) | ARA SINAV II | |
13) | 1/5, 1/2 Detaylar | |
14) | 1/5, 1/2 Detaylar |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma listeleri, proje konularına göre değişiklik gösterebilir. Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Reading lists may vary according to project topics. Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Türkçü,Ç.Prof.Dr..2015. YAPIM. Birsen Yayınevi.Istanbul. ISBN 978-975-511-262-6 2. Burberry,P.(Prof.Dr) .1979. Environment and Services .Mtchell's Building Series.London. ISBN 0 7134 1939 3 3. Foster,S.J.,Harington,R. 1979. Structure and Fabric -Part 2. Mitchell's Building Series. London . ISBN 0 71 34 1070 I |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | 3 | ||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 3 | ||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 3 | 3 | |||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 | ||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 3 |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 3 |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | 3 |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 |