İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM096 | ||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | FATMA ÇOŞKUNER | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. AYŞE NALAN YETİŞKİN KUBİLAY |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat tarihine giriş dersi tarih öncesinden Ortaçağ’ın sonuna kadar olan dönemi geniş bir coğrafyada sanat, mimarlık tarihi ve materyal kültür üzerinden global bir bakış açısı ile kronolojik olarak incelemeyi hedefler. Öğrencilerin genel kültürlerini geliştirmenin yanı sıra, çevrelerine ve evrensel kültür değerlerine bilinçli bakmaları, baktıklarını görmeleri, gördüklerini değerlendirmeleri, anlamlandırmaları, sorgulayabilmeleri amaçlanmakta, geçmiş ile gelecek arasında bağ kurarak tasarımlarına katkıda bulunmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Tarihöncesi çağlardan Ortaçağ’ın sonuna dönemsel bağlamları ile sanat tarihi Bu ders sanat tarihindeki dönemleri, üslupları ve akımları, sanatın çağlar boyunca gelişimini tarihsel ve toplumsal bağlamlarıyla birlikte karşılaştırmalı olarak incelemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1.Sanat ve mimarlık alanında insanlığın ve yaratıcı düşüncesinin evrimini tanır 2) 2. Bakma/ görme/ anlamlandırma/ çözümleme/ değerlendirme/ karşılaştırma ve sorgulayabilme yeteneği kazanır 3) 3. Tarihsel çevreyi, sanat ve sanatçının içinde bulunduğu sosyo-kültürel koşulları kavrar. Evrensel kültür varlıklarına değer vermenin, sahip çıkmanın, geçmiş ile gelecek arasında bağ kurmanın önemini kavrar 4) 4. Terim ve kavramları tanıyarak zengin bir mesleki dile sahip olur. Sanat objesi, tasarım, zanaat objesi, endüstriyel ürün ayrımına varır. 5) 5. Dönemsel özellikleri öğrenip farklı uygarlıkların mimari ve sanatsal özelliklerini ayırt eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tarih içinde mimar statüsüne kısa bir bakış… Sanat Tarihinin, Sanatın, Sanatçının tanımı ve içeriği Sanat yapıtının amacı ve niteliği. | Powerpoint sunum |
2) | Sanat yapıtının incelenme yöntemleri. Sanat eseri olabilme koşulları (Endüstriyel/Uygulamalı sanatlar ile Güzel sanatlar arasındaki farklar) Görsel sanatların sınıflaması Sanatçının toplumdaki yeri ve tarih içinde değişen statüsü | Orijinal tablo, heykel, zanaat ürünleri ve endüstriyel ürünlerden oluşan örnekler gösterilecektir |
3) | Temel terim ve kavramlar Kronolojik Sanat Tarihine Geçiş: Prehistorik Çağ, Sanatın Başlangıcı (Paleolitik dönem, Mağara resimleri, Salisbury Stonhedge, Neolitik Devir-Tarım Kültürü Göbeklitepe, Çatalhöyük) | Powerpoint sunum |
4) | Historik Çağlara Geçiş: İlkçağ’da Sanat ve Mimarlık Mezopotamya Uygarlıkları (Sümer, Akad, Asur, Babil), Eski Mısır Uygarlığı, Erken Ege Uygarlıkları (Minos-Miken), Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Eski Antik Yunan/Grek Uygarlığı ve Helenistik Sanat Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Etrüsk, Roma, Erken Hristiyanlık, Bizans Sanatları | Powerpoint sunum Antik dönem uygarlıklarının müziklerini dinletme |
5) | Ortaçağ’da Sanat ve Mimarlık; Romanesk, Gotik, Ortaçağ’dan Rönesans’a kadar resim sanatının gelişimi, Kuzey Avrupa Sanatı | Powerpoint Sunum |
6) | 15. ve 16. yüzyıllarda sanat ve mimarlık: Rönesans dönemi | Powerpoint sunum |
7) | 17. ve 18. yüzyıllarda sanat ve mimari: Barok ve Rokoko | Powerpoint sunum |
8) | Vize haftası | |
9) | 19. Yüzyıl’da Sanat: Klasisizm ve Romantizm | Powerpoint sunum |
10) | 19.yüzyıl’da Sanat: Empresyonizm | Powerpoint sunum |
11) | 20. Yüzyıl’a Giriş: Modern Öncesi Sanat | Powerpoint sunum |
12) | 20. yüzyıl’da Sanat: Sembolizm, Art Nouveau, Art Deco | Powerpoint sunum |
13) | 20. yy da Çağdaş Sanat: Ekspresyonizm, Kübizm, Fütürizm, Abstract Art, Dadaizm, Sürrealizm | Powerpoint sunum |
14) | Soyut Sanat | Powerpoint sunum |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi H. Honour ve J. Fleming, Dünya Sanat Tarihi, Alfa Yay., 2016 M. Sözen ve U. Tanyeli, Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | D. Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, YEM, 2010 J. Berger, Görme Biçimleri, Metis Yay |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 1 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 3 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 1 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 2 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 76 |