Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEE304 | ||||
Ders İsmi: | Makine Tasarımı 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARMAĞAN FATİH KARAMANLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Armin Türksoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere en sık kullanılan makine elemanlarını tasarlamak için gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler, çeşitli dişliler, kayış ve zincir mekanizmaları gibi temel mekanik bileşenleri tasarlamak için mühendislik ilkelerini ve standartlarını nasıl uygulayacaklarını öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Önemli makine ve mekanizmaların nasıl tasarlanacağını öğreneceklerdir. 2) Verilen veriler arasından gerekli faktörleri belirleyerek mühendislik bileşenleri çözümünü değerlendireceklerdir. 3) Mekanik bileşenleri seçmek için standartları analiz edecek ve kullanacaklardır. 4) Gerçek mühendislik tasarım problemlerinde sınır ve başlangıç koşullarının önemi anlaşılacaktır. 5) Güç aktarma sistemleri ve dişliler gibi bileşenler hakkında uygulamalı deneyim elde edeceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Makine tasarımına giriş 2 | |
2) | Dişlilerin kinematiği | |
3) | Eşlenik hareket ve dişlilerin özellikleri | |
4) | Diş hareketi, temas oranı ve girişim | |
5) | Düz konik dişliler ve paralel sarmal dişliler | |
6) | Sonsuz dişli, diş sistemi ve dişli takımları | |
7) | Kuvvet analizi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kavramalar ve frenler | |
10) | Esnek mekanik elemanlar | |
11) | Kayış-kasnak | |
12) | Zincir mekanizmaları ve halat mekanizmaları | |
13) | Problem çözme | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill Education Pub., 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Fundamentals of Machine Component Design, Juvinall R.C., Marshek K., Fifth edition, John Wiley & Sons, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 2 | ||||||||||
2) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||||||||
6) Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |||||||||||
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||||||||
11) Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 2 |
2) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 |
3) | Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
4) | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
5) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
11) | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 21 |
Ara Sınavlar | 1 | % 34 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Ödevler | 3 | 2 | 6 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Final | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |