Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEE007 | ||||
Ders İsmi: | Yenilenebilir ve Sürdürülebilir Enerji | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖZÜM ÇALLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Edwin Geo Varuvel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, güneş enerjisinden biyokütleye kadar uzanan yenilenebilir enerji ve uygulamalarını tanıtmak, öğrencilere yenilenebilir enerjinin termodinamik davranışını içeren temel termodinamik yasaları, yöntemleri ve teorileri sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, yenilenebilir ve sürdürülebilir enerji hakkında temel bilgileri kapsar. Bu içerik, yenilenebilir enerji kaynaklarını ve kullanımını, yenilenebilir enerji sınıflandırmalarını ve yenilenebilir enerji dönüşümü ve kullanımı teknolojilerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı yenilenebilir enerji kaynakları türlerini anlamak 2) Yenilenebilir enerji kaynaklarını elektriğe veya diğer kullanılabilir enerji biçimlerine dönüştürmek için kullanılan çeşitli teknolojiler ve sistemler hakkında bilgi sahibi olur. 3) Farklı enerji kaynaklarının çevresel ve sosyal etkilerini anlamak 4) Termodinamik ilkelerin çeşitli yenilenebilir enerji sistemlerinin ve uygulamalarının davranışını nasıl yönettiğini anlamak. 5) Sürdürülebilir bir enerji geleceği elde etmede enerji verimliliği ve koruma önlemlerinin önemini anlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Termal bilimin gözden geçirilmesi | |
2) | Yenilenebilir enerjiye giriş | |
3) | Güneş enerjisinin temelleri | |
4) | Güneş enerjisi uygulamaları | |
5) | Hidroelektrik | |
6) | Rüzgar enerjisinin temelleri | |
7) | Rüzgar enerjisi uygulaması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Biyokütle enerjisi | |
10) | Jeotermal enerji | |
11) | Okyanus enerjisi | |
12) | Hidrojen ve yakıt hücresi | |
13) | Ekonomi, enerji ve çevre. | |
14) | Vaka Çalışmaları ve Pratik Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Renewable Energy, power for a sustainable future, Godfrey Boyle,2004 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Non-Conventional Energy Resources by B.H. Khan, Tata McGraw Hill Pub., 2009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |||||||||||
2) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||||||||
3) Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||||||||
4) Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||
5) Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||||||||
6) Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |||||||||||
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||||||||
11) Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
3) | Karmaşık mekanik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
4) | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | Makine Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Makine Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
11) | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Makine mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 3 | 112 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 137 |