Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR407 | ||||
Ders İsmi: | Türk Dış Politikası | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkiye’nin dış politika yapım sürecinin kavranması, Türk Dış Politikasının temel kavramlarının öğrenilmesi, dış politikaya etki eden olayları analiz etme yeteneğinin kazanılması. |
Dersin İçeriği: | Tarihsel süreç içerisinde Türk Dış Politikasının oluşması, Türk dış politikasının temel kavramları, Kurtuluş Savaşı yıllarında Türk dış politikası, iki savaş arası dönemde Türk dış politikası, İkinci Dünya Savaşı sonrası Türk dış politikası, Soğuk Savaş döneminde Türk dış politikası. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk Dış Politikasının temel ilkelerini ve oluşum sürecindeki etkenleri öğrenir 2) Farklı dönemlerde Türk Dış Politikasının şekillenmesini sağlayan iç ve dış nedenleri kavrar 3) Türk Dış Politikasındaki farklı bağlamları tanımlar 4) Türk Dış Politikasındaki temel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur ve analiz etme yeteneği kazanır 5) Türkiye’nin dış politikada uluslararası ilişkiler kurarken izlediği yolu kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dış Politika Kavramı, Karar Alma ve Uygulama Yöntemleri | |
2) | Osmanlı İmparatorluğu’nun Dış Politika Anlayışı ve Uygulamaları (1774-1918) | |
3) | Kurtuluş Savaşı ve Atatürk Dönemi (1919-1938) | |
4) | 1939-1949 Dönemi Türk Dış Politikası | |
5) | 1950-1960 Dönemi Türk Dış Politikası | |
6) | 1961-1979 Dönemi Türk Dış Politikası | |
7) | Kıbrıs Sorunu ve 1974 Müdahalesi | |
8) | 1980 Darbesi ve Dış Politika | |
9) | 1980-1999 Dönemi Türk Dış Politikası | |
10) | Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası: Stratejik Seçenekler | |
11) | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye ve Batı | |
12) | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye ve Bölgesel Politikalar | |
13) | 2000-2008 Dönemi Türk Dış Politikası | |
14) | 2008 Sonrası Türk Dış Politikası | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | William Hale-Turkish Foreign Policy 1775-2000 |
Diğer Kaynaklar: | Haydar Çakmak-Türk Dış Politikası 1919-2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 3 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 32 |
Ödevler | 14 | 28 |
Final | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |