Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR204 | ||||
Ders İsmi: | Türk Siyaset Tarihi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkiye’nin modernleşme sürecinin incelenmesi ve gelişmelerin kavranması, modernleşme ekollerinin öğrenilmesi, modernleşme sürecindeki olayların neden-sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği: | İmparatorluktan ulus devlete geçişte Türk Devrimi; cumhuriyet döneminde modernleşme çabaları; Türk Siyasal Hayatındaki önemli dinamikler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk toplumunun modern toplumsal dinamiklerini kavrar. 2) Türk toplumunun tarihsel niteliklerini öğrenir ve bu niteliklerin değişimini analiz edebilme yeteneği kazanır 3) Modernleşme sürecinde etkili olan kavramları öğrenir 4) Modern Türkiye’nin oluşumundaki süreçleri ve karşılaşılan sorunları öğrenir 5) Cumhuriyet döneminden günümüze yaşanan gelişmelerin etkilerini neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde kavrar 6) Türk modernleşme çabalarının etkilerini ve sonuçlarını analiz ederek, geleceğe yönelik çıkarımlarda bulunur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye’deki Gelişmeler (2003-Günümüz) | |
1) | Giriş: Türk Devrimi | |
1) | Türkiye’nin Bugünü ve Yarını | |
2) | Cumhuriyet Dönemi | |
3) | Yeni Türkiye: Siyasal Yaşam (1923-1945) | |
4) | Yeni Türkiye: Toplum (1923-1945) | |
5) | Yeni Türkiye: Ekonomi (1923-1945) | |
6) | Çok Parti Bilmecesi (1945-1960) | |
7) | Askeri Müdahale Öncesi Gelişmeler ve Darbe Süreci (1960) | |
8) | Kurumsal Yeniden Yapılanma ve İdeolojik Siyasetler (1960-1971) | |
9) | Askeri Müdahale, Sosyal Demokrasi ve Siyasal Terör (1971-1978 | |
10) | Askeri Müdahale Süreci (1980) | |
11) | Siyasal ve Ekonomik Yeniden Yapılanma (1980-1991) | |
12) | Türkiye’deki Gelişmeler (1991-2003) | |
13) | Türkiye’deki Gelişmeler (2003-Günümüz) | |
14) | Türkiye’nin Bugünü ve Yarını | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Feroz Ahmad- Modern Türkiye’nin Oluşumu Feroz Ahmad-Bir Kimlik Peşinde Türkiye |
Diğer Kaynaklar: | Bernard Lewis- Emergence of Modern Turkey |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 1 |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 13 | 39 |
Final | 13 | 44 |
Toplam İş Yükü | 125 |