İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR103 | ||||
Ders İsmi: | Siyaset Bilimine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin siyaset bilimiyle tanışmasını sağlar. Siyasal çatışmalar, iş birlikleri ve karar alma süreçlerine dair temel bilgi birikimini elde ederler. Politika ve politik etkileşimlerle ilgili eleştirel ve analitik düşünme yeteneği kazanırlar. |
Dersin İçeriği: | Siyaset, siyasal rejimler ve ideolojiler, devlet teorisi, demokrasi ve demokrasi modelleri, milliyetçilik, temsil ve seçimler, siyasi partiler, gruplar, çıkarlar ve toplumsal hareketler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, ortak yaşamımızı yöneten kuralların nasıl yapıldığını öğrenir. 2) Kuralların ne olduğuna ve nasıl uygulandığına kimin karar verdiğini ve bu kuralların nasıl gerekçelendirildiğini sorgular. 3) Dünyanın kaynaklarının nasıl dağıtılacağına karar vermekte kimin söz sahibi olduğunu yorumlar. 4) Öğrenciler temel siyaset bilimi teorilerini öğrenirler. 5) Yapılandırılmış tartışmalar ve belgesel alıntılar yoluyla bu teorileri daha derinlemesine okuma yollarını öğreneceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Siyaset ve Siyaset Bilimi | |
2) | Siyaset Teorileri | Documentary: The Pervert's Guide to Ideology (Part 1) Required Readings: Roskin et al., Chapter 1 |
3) | Siyasal İdeolojiler | Documentary: The Pervert's Guide to Ideology (Part 2) Required Readings: Roskin et al., Chapter 2 |
4) | Ders yok | |
5) | Devletler | Documentary: The Square (Part 1) Required Readings: Roskin et al., Chapter 3 |
6) | Siyasal Rejimler | Documentary: The Square (Part 2) Required Readings: Roskin et al., Chapter 5 |
7) | Demokrasi ve Seçimler | Documentary: Meet the Donors: Does Money Talk? Required Readings: Roskin et al., Chapter 11 |
8) | Ara sınav | |
9) | Toplu Eylem ve siyaset | Documentary: Beyond Elections: Redefining Democracy in the Americas (Part 1) Required Readings: Roskin et al., Chapter 9 |
10) | Siyasal Kültür | Documentary: Beyond Elections: Redefining Democracy in the Americas (Part 2) Required Readings: Roskin et al., Chapter 6 |
11) | Siyasal İletişim | Documentary: Our Brand Is Crisis Required Readings: Roskin et al., Chapter 8 |
12) | Politik Ekonomi | Documentary: Capitalism: A Love Story Required Readings: Roskin et al., Chapter 15 |
13) | Politik Şiddet | Documentary: Decadence and Downfall: The Shah of Iran's Ultimate Party Required Readings: Roskin et al., Chapter 16 |
14) | Uluslararası İlişkiler | Documentary: Superpower (2008) Required Readings: Roskin et al., Chapter 17 |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Roskin et al., Political Science: An Introduction, 12th Edition, Longman, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Andrew Heywood, Politics, Macmillan, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 32 |
Sunum / Seminer | 3 | 4 |
Ödevler | 5 | 12 |
Ara Sınavlar | 7 | 15 |
Final | 10 | 22 |
Toplam İş Yükü | 150 |