Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR021 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Medya Kampanyaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Cahit Üstün | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal medya kavramını ve dinamiklerini aktarmaktır. Sosyal medyada kampanyaların yaratım ve yönetim süreçlerini, ilgili teknik ve kreatif kavramları, sektör örnekleri üzerinden öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içerdiği başlıca konular: Web Kavramı, Sosyal Medya Kavramı, Dijital Yayıncılık ve Pazarlamayla İlgili Temel Kavramlar, Sosyal Medyada Kampanya ve İtibar Yönetimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler web kavramını öğrenir. 2) Öğrenciler sosyal medya kavramına hakim olur. 3) Öğrenciler sosyal medya kampanyaları ve pazarlaması hakkında bilgi sahibi olur. 4) Öğrenciler bir fikrin nasıl sosyal medya kampanyasına dönüşeceğini öğrenir. 5) Öğrenciler profesyonel olarak sosyal medya kampanyası tasarlar ve yönetebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Ders Tanıtımı | |
2) | Yeni Medya Kavramı ve Teknolojileri | |
3) | Web Kavramı ve Uygulamaları | |
4) | Sosyal Medya’nın Özellikleri | |
5) | Sosyal Medya ile İlgili Temel Kavramlar | |
6) | Sosyal Medyada Kullanıcı Kavramı ve Alışkanlıkları | |
7) | Sosyal Medya Hakkında Güncel Tartışmalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dijital Pazarlama Kavramı | |
10) | Sosyal Medya Pazarlaması ve İtibar Yönetimi | |
11) | Sosyal Medya Kampanyası Oluşturma ve Yönetme | |
12) | Sosyal Medya Kampanya Örnekleri | |
13) | Sosyal Medya Kampanya Projesi Sunumları | |
14) | Sosyal Medya Kampanya Projesi Sunumları | |
15) | Sosyal Medya Kampanya Proje Sunumları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick, Sosyal Medya Sanatı, İstanbul 2015 • T.L. Tuten, M. R. Solomon, Social Media Marketing. Sage, 2014. • T. Kara , E. Özgen, Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | • Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları , Çizgi Kitabevi, 2016. • İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, 2015. • A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Kitapları, 2013 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 3 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 3 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 3 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 22 | 2 | 24 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |