Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | HIR019 | ||||
Ders İsmi: | Reklamda Yaratıcılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Nezahat İşbilir Yüceışık | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Verilecek briefler doğrultusunda öğrencilerin reklamcılıkla ilgili edinmiş oldukları teorik bilgileri pratiğe dönüştürmelerini, farklı mecralara yönelik yaratıcı reklam fikirleri üretmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında, reklam stratejileri ve yönetimiyle ilgili kavram ve kuramlar, yaratıcı reklam kampanyası hazırlama süreci ve reklam kampanyası yönetimi konuları işlenmektedir. Örnek uygulamalarla birlikte öğrencilerin edindikleri teorik bilgileri pratiğe dönüştürmeleri sağlanmaktadır. Ders kapsamında teorik olarak aktarılan bilgiler reklam uygulamaları üzerinden tartışılarak analiz edilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur. 2) Yaratıcılık kavramının anlamını ve iletişim alanındaki yerini tanımlar. 3) Yaratıcı düşünme sürecinin farklı alanlardaki işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 4) Yaratıcı ürün ve kavramları inceleyip değerlendiren, bireysel ve grupsal yaratıcılığın işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 5) Pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve marka alanlarında karşılaşılabilecek problemlere yönelik yaratıcı çözümler üretme becerisini geliştirir. 6) Reklam üretim sürecinde medya teknolojisinin önemine dair algısını pekiştirir. 7) Yaratıcı reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahip olup farklı iletişim alanlarını stratejik bir şekilde bir araya getirir. 8) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanır ve yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklamda Yaratıcılık | |
2) | Yaratıcı Strateji | |
3) | Temel Yaratıcı Stratejiler Reeves “Temel Satış Vaadi” Ogilvy “Marka İmajı” Ries ve Trout “Konumlandırma” | |
4) | Yaratıcılık ve Medya Kanalları | |
5) | Yaratıcı Reklam Stratejisi ve Yaratıcı Süreç | |
6) | Reklam ve Görsel Materyal: Reklam fotoğrafı, grafik tasarım, layout, tipografi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Televizyon, Radyo, Açıkhava Reklamcılığında Yaratıcı Strateji | |
9) | Dijital Medya ve Yaratıcı Strateji | |
10) | Alternatif Medya ve Yaratıcı Strateji Gerilla Reklam ve Yaratıcı Strateji Viral Reklam ve Yaratıcı Strateji | |
11) | Sanal Gerçeklik, Nöro Pazarlama ve Yaratıcı Strateji | |
12) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları | |
13) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları: Grafik ve Metin Üzerinden Çeşitli Reklam Türlerinin İrdelenmesi | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | |||||||||||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | |||||||||||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | |||||||||||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | |||||||||||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Proje | 1 | 0 | 3 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 129 |