Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR004 | ||||
Ders İsmi: | Global Medya ve Kültürlerarası İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Esra Bayhantopçu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste küreselleşme ve kültür kavramlarının öğrencilere aktarılması ve kültürlerarası iletişimin iletişim çalışmalarındaki rolünün ve öneminin örneklerle tartışılması amaçlanmaktadır. Bununla birlikte, öğrencinin küreselleşen dünyada farklı ülkelerdeki medya sistemleri ve bunun kültürlerarası iletişime yansımalarını kavraması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Derste, medyanın küreselleşmeyle birlikte gelişen seyri, uluslararası medya sistemleri ile kültür ve küreselleşme kavramları çerçevesinde kültürlerarası iletişimin önemi ve medyada temsili konuları ele alınacaktır. Bu çerçevede kültürlerarası iletişimin önemi ve bunun global medyadaki yansımaları irdelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medyanın global gelişim seyrini anlayacak 2) Global düzeyde farklı ülkelerdeki medya sistemlerini ve bu bilgileri ilgili oldukları alanlarda nasıl kullanacaklarını öğrenecek 3) Kültürlerarası iletişim alanına ilişkin genel bir kavrayış elde edecek 4) Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim ile halkla ilişkiler ve reklamcılık arasındaki bağlantıyı kavrayacak 5) Kültürel farklılık ve kültürlerarası iletişimin halkla ilişkiler çalışmalarında rolünü anlayacaktır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Ders Hakkında, Kültürlerarası İletişimin Temelleri | |
2) | Küreselleşme, Küreselleşmenin Kültüre, İletişime ve Medyaya Yansımaları | |
3) | Resmi Tatil | |
4) | Kültür ve İletişim / Kültürlerarası İletişim Kavramı ve Kuramsal Temelleri | |
5) | Kültür Farkı ve İletişim – Tartışma | |
6) | İletişim Süreçlerinde Kültürlerarası Farklılıkların Rolü – Makale İncelemesi | |
7) | Makale İncelemesi – Tartışma | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Geleneksel ve Yeni Medya Türk Basın Tarihine Genel Bakış ve Türk Medyası | |
10) | ABD Medyası | |
11) | Avrupa Medyasına Genel Bakış | |
12) | Asya Medyası – Çin Örneği | |
13) | Kültürlerarası Farklılıkların Haber Diline Yansıması – Haber İncelemeleri | |
14) | Haber İncelemeleri - Tartışma | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yasemin İnceoğlu, Uluslararası Medya, Der Yayınları. Asker Kartari - Kültür, Farklılık ve İletişim Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları, İletişim Yayınları Asker Kartari – Farklılıklarla Yaşamak, Ürün Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları ve gönderilen makaleler. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 | 3 | 1 | 1 | |||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 1 | 1 | 2 | ||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 1 | 1 | |||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 1 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 1 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 3 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 2 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 1 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 1 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Proje | 7 | 21 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 120 |