Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR002 | ||||
Ders İsmi: | Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Ruken Özgül Kılanç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. 2. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak. 3. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. 4. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, bir yönetim fonksiyonu olan Halkla İlişkilerin araçlarından biri olan Etkinliklerin uygulama olarak ortaya çıkışı, gelişimi, örnekleri, araştırma, tasarım, planlama, düzenleme-uygulama ve değerlendirme aşamaları üzerinde durulacaktır. Bir ekip çalışması olan Etkinliklerin Yönetimini ele alırken Etkinlik çeşitleri örneklerle işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına hâkim olarak, Etkinlik yönetiminin gelişimini kavrayıp günümüzle ilişkisini kurar. 2) Değişen teknoloji ve diğer şartlara göre ilgili tüm etkinlik çabalarını geliştirerek kurum için yönetir 3) Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla ilişkisini bütünleşik olarak yönetir. 4) Bir Etkinlik yönetimi takımı üyesi olarak edindiği kuramsal bilgileri sektörde uygulayacağı İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halkla İlişkiler Disiplini ve Etkinlik Yönetimi | |
2) | Etkinlik yönetimi kavramına genel bakış | |
3) | Halkla ilişkiler ve bir araç olarak etkinlik yönetimi | |
4) | Toplumsal olaylar ve etkinlik yönetimi | |
5) | Halkla ilişkiler modelleri ve etkinlikler | |
6) | Etkinlik süreci planlaması ve aşamaları | |
7) | Etkinlik yönetiminde süreç ve aşamalar | |
8) | Etkinliklerin sınıflandırılması | |
9) | Yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler ve etkinlik yönetimi | |
10) | Etkinlik tanıtım teknikleri | |
11) | Etkinlikler ve sponsorluk | |
12) | Etkinlik yönetiminde örnek olaylar I | |
13) | Öğrenci ödev ve sunum çalışmaları I | |
14) | Öğrenci ödev ve sunum çalışmaları II |
Ders Notları / Kitaplar: | RUKEN ÖZGÜL KILANÇ, HALKLA İLİŞKİLER VE ETKİNLİK YÖNETİMİ, KRİTER YAY., 2014. Peltekoğlu, F. B (2018), Halkla İlişkiler Nedir?, 10. Baskı, İstanbul, Beta Bas.Yay.Dağ. A.Ş |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 3 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 3 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 41 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 |
Ödevler | 4 | 11 |
Final | 6 | 17 |
Toplam İş Yükü | 120 |