Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin tiyatro oyunları, tiyatro eleştirisi kuram ve yöntemleri, tiyatro terminolojisi, tiyatro türleri ve dönemleri, William Shakespeare, Christopher Marlowe, George Farquhar, Oliver Goldsmith, Richard Brinsley Sheridan, Oscar Wilde gibi kavram ve kişiler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Tiyatro oyunları, tiyatro eleştirisi kuram ve yöntemleri, tiyatro terminolojisi, tiyatro türleri ve dönemleri, William Shakespeare, Christopher Marlowe, George Farquhar, Oliver Goldsmith, Richard Brinsley Sheridan, Oscar Wilde. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
INTRODUCTION
|
-Intro to the characteristics of British drama
• Syllabus review
|
2) |
Discussion of Dramatic Authorship & Theater Companies & Stages
|
Read intro & chapters 1-2 from Early Modern English Drama: A Critical Companion
Write a short opinion 300-400 word paragraph on dramatic authorship then and now. What has changed in terms of playwriting over the past hundred years? What shaped English drama?
|
3) |
Early Tudor Drama
Humanism
|
Read chapter 3 from Early Modern English Drama: A Critical Companion
Read Richard Edwards’ Damon & Pythias (first English play to have complex plot)
|
4) |
Tragedy |
Read chapter 5 from Early Modern English Drama: A Critical Companion
Read the first English tragedy: Thomas Sackville’s Gorboduc or Ferrex and Porrex
DUE: Staging analysis # 1
(topic list posted on Edmodo)
|
5) |
Reformation
|
Read chapter 9 from Early Modern English Drama: A Critical Companion
Read Dr. Faustus
|
6) |
Hamlet and Humanism |
Read chapter 11 from Early Modern English Drama: A Critical Companion
Read Hamlet
DUE: Reading response # 2
|
7) |
MIDTERM EXAM (in class essay question) |
|
8) |
Modern/Modernist Drama
1956 Stage Revolution
|
Read Osborne’s “Look Back in Anger” and Arnold Wesker’s Chicken Soup with Barley” and “Roots”
|
9) |
Absurd Drama |
Read Samuel Beckett’s Waiting for Godot |
10) |
Theater of Violence |
Read Edward Bond’s “Saved” and “Lear”]
DUE: Reading response # 3
|
11) |
Comedy |
Read Alan Ayckbourn’s “How the Other Half Lives” and “Bedroom Farce” |
12) |
Adaptations |
Read Tom Stoppard’ s “Rosencrantz and Goldenstein are Dead” and “Travesties”] |
13) |
Feminist Drama |
Read Caryl Churchill’s “Top Girls” and Martin McDonagh’ s “Beauty Queen of Leenane”
Read Henrik Ibsen’s A Doll’s House
|
14) |
Gender & Race in Drama |
Read chapter 25 from Early Modern English Drama: A Critical Companion
Read The Island Princess
|
15) |
FINAL REVIEW (RE-CAP) |
- Fishbowl Debate
DUE: Reading response # 4
|
16) |
FINAL EXAM |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. |
3 |
2) |
İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. |
2 |
3) |
Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. |
2 |
4) |
Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. |
3 |
5) |
Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. |
3 |
6) |
Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. |
|
7) |
Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. |
|
8) |
Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. |
|
9) |
Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. |
|
10) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
11) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. |
|
12) |
İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
13) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
|
14) |
Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. |
|
15) |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
|