İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL305 | ||||
Ders İsmi: | İngiliz Tiyatrosu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. DENİZ YILDIZ | ||||
Dersi Veren(ler): | HATİCE YURTTAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilerin ortaçağ döneminden restorasyon dönemine kadar İngiliz tiyatrosunun önemli tarihi ve kültürel gelişmeleriyle tam olarak tanışmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin her dönemin edebi eserlerini okuyarak kanonik eserleri kültürel bağlamlarına göre analiz etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, Batı'da Antik Yunan'da dramanın yükselişine ve Orta Çağ'da ayinsel dramanın gelişimine kısa bir girişle başlayarak Elizabeth dönemi dramasına özel bir odaklanma ile İngiliz dramasını tanıtır. Yakından okunacak kanonik edebi eserler için kültürel bağlam sağlamak amacıyla Orta Çağ döneminden Restorasyon'a kadar İngiliz edebiyatındaki önemli tarihsel-kültürel gelişmeleri inceler. Ders, İngiltere'deki Rönesans dönemine ve laik tiyatronun ortaya çıkışına odaklanır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenciler İngiliz tiyatrosunun tarihini öğrenmiş olacak 2) Ortaçağ tiyatrosuna aşina olacak 3) Elizabeth tiyatrosuna aşina olacak 4) Profesyonel tiyatronun başlangıcına aşina olacak 5) Rönesans hareketi ve edebiyatına aşina olacak 6) İngiliz tiyatrosunun önemli edebi eserlerini okumuş olacak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Batı'da dramanın ortaya çıkışına giriş Antik Yunan tiyatrosu | |
2) | Medieval drama Mystery plays: The Wakefield Second Shepherds' Play | |
3) | Morality plays: Everyman | |
4) | Renaissance in England Reformation in England Elizabethan theater | |
5) | Elizabethan theater | |
6) | Christopher Marlowe: The Tragical History of Doctor Faustus Deadline for theater tickets | |
7) | Christopher Marlowe: The Tragical History of Doctor Faustus Deadline for theater tickets | |
8) | ARA SINAV | |
9) | William Shakespeare: Tragedy: Romeo and Juliet Deadline for bringing the books for presentation plays | |
10) | William Shakespeare: A Midsummer Night's Dream | |
11) | William Shakespeare: A Midsummer Night's Dream Deadline for bringing the outline of presentations | |
11) | William Shakespeare: A Midsummer Night's Dream Deadline for bringing the outline of presentations | |
12) | Ben Johnson: Volpone, or the Fox | |
13) | Student presentations: Hamlet | |
14) | Student presentations: Othello and Macbeth | |
15) | Student presentations: Richard, The Merchant of Venice |
Ders Notları / Kitaplar: | Shakespeare, William. Hamlet. The Arden Shakespeare OR Folger Shakespeare Library OR Norton Critical Edition OR The Oxford Shakespeare OR Cambridge edition Shakespeare, William. A Midsummer Night's Dream. The Arden Shakespeare OR Folger Shakespeare Library OR Norton Critical Edition OR The Oxford Shakespeare OR Cambridge edition Greenblatt, Stephen, gen. ed. The Norton Anthology of English Literature. Volume A and Volume B: • Christopher Marlowe’s The Tragical History of Doctor Faustus • The Wakefield Second Shepherds' Play • Everyman • Ben Jonson’s The Masque of Blackness AND Volpone, or the Fox Shakespeare, William. Othello. |
Diğer Kaynaklar: | Cambridge Companion to English Renaissance Drama. Edited by: A. R. Braunmuller and Michael Hattaway. Cambridge University Press, 2003 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | ||||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | ||||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | ||||||||||||||||
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | ||||||||||||||||
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | ||||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | ||||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | ||||||||||||||||
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | ||||||||||||||||
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | ||||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | ||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | 2 |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | 2 |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 |
5) | İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | |
6) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 3 |
7) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
13) | Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |