ELL305 English Dramaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL305
Ders İsmi: İngiliz Tiyatrosu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. LEYLA SAVSAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. HATİCE YURTTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin tiyatro oyunları, tiyatro eleştirisi kuram ve yöntemleri, tiyatro terminolojisi, tiyatro türleri ve dönemleri, William Shakespeare, Christopher Marlowe, George Farquhar, Oliver Goldsmith, Richard Brinsley Sheridan, Oscar Wilde gibi kavram ve kişiler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: Tiyatro oyunları, tiyatro eleştirisi kuram ve yöntemleri, tiyatro terminolojisi, tiyatro türleri ve dönemleri, William Shakespeare, Christopher Marlowe, George Farquhar, Oliver Goldsmith, Richard Brinsley Sheridan, Oscar Wilde.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dramatik eserlerin analizinde terminolojiyi kullanabilme
2) Dramatik eserlerin ana unsurlarını yakından tanıma ve çeşitli dramatik eserlerde betimleyebilme
3) Farklı dramatik örnekler hakkında derin bilgi sahibi olma ve farklı drama alt türlerini sıralayabilme
4) Dramatik eserlerin okunmasında çağdaş analitik kavram ve araçları kullanabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) INTRODUCTION -Intro to the characteristics of British drama • Syllabus review
2) Discussion of Dramatic Authorship & Theater Companies & Stages Read intro & chapters 1-2 from Early Modern English Drama: A Critical Companion Write a short opinion 300-400 word paragraph on dramatic authorship then and now. What has changed in terms of playwriting over the past hundred years? What shaped English drama?
3) Early Tudor Drama Humanism Read chapter 3 from Early Modern English Drama: A Critical Companion Read Richard Edwards’ Damon & Pythias (first English play to have complex plot)
4) Tragedy Read chapter 5 from Early Modern English Drama: A Critical Companion Read the first English tragedy: Thomas Sackville’s Gorboduc or Ferrex and Porrex DUE: Staging analysis # 1 (topic list posted on Edmodo)
5) Reformation Read chapter 9 from Early Modern English Drama: A Critical Companion Read Dr. Faustus
6) Hamlet and Humanism Read chapter 11 from Early Modern English Drama: A Critical Companion Read Hamlet DUE: Reading response # 2
7) MIDTERM EXAM (in class essay question)
8) Modern/Modernist Drama 1956 Stage Revolution Read Osborne’s “Look Back in Anger” and Arnold Wesker’s Chicken Soup with Barley” and “Roots”
9) Absurd Drama Read Samuel Beckett’s Waiting for Godot
10) Theater of Violence Read Edward Bond’s “Saved” and “Lear”] DUE: Reading response # 3
11) Comedy Read Alan Ayckbourn’s “How the Other Half Lives” and “Bedroom Farce”
12) Adaptations Read Tom Stoppard’ s “Rosencrantz and Goldenstein are Dead” and “Travesties”]
13) Feminist Drama Read Caryl Churchill’s “Top Girls” and Martin McDonagh’ s “Beauty Queen of Leenane” Read Henrik Ibsen’s A Doll’s House
14) Gender & Race in Drama Read chapter 25 from Early Modern English Drama: A Critical Companion Read The Island Princess
15) FINAL REVIEW (RE-CAP) - Fishbowl Debate DUE: Reading response # 4
16) FINAL EXAM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Sullivan, Garret et al. Early Modern English Drama: A Critical Companion (2005).
• See plays on weekly schedule.
Diğer Kaynaklar: • Putt, Samuel Gorley. Golden Age of English Drama: The Enjoyment of Elizabethan and Jacobean Drama (Rowman and Littlefiled 1981).
• Happe, Peter. English Drama Before Shakespeare (1st edition, Routledge 1999).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3 3 3 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2 2 2 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 2 2 2 2
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3 3 3 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 3 3 3 3
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. 3
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 2
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 3
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 123