İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL206 | ||||
Ders İsmi: | İkinci Dil Öğretim Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. RAHİM SARI | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İkinci dil öğretiminde kullanılan temel yaklaşım ve yöntemlerin, teorik temellerinin ve uygulamalarında kullanılan tekniklerin incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Yabancı dil eğitimindeki temel yaklaşımlar, yabancı dil öğretim yöntemleri, yabancı dil öğretim teknikleri, yabancı dil izlencesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yabancı dil eğitimindeki temel yaklaşımları betimleyebilme 2) Yabancı dil öğretim yöntemlerini uygulayabilme 3) Yabancı dil öğretim metotlarını yabancı dil yaklaşımlarına göre değerlendirebilme 4) Yabancı dil öğretim tekniklerini uygulayabilme 5) Yabancı dil izlencesini değerlendirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction, a brief history of language education | |
2) | The nature of approaches and methods | |
3) | Grammar-Translation Method, Oral Approach, Situational Language Teaching | |
4) | Direct Method, the Audiolingual Method | |
5) | The Silent Way, Suggestopedia, Community Language Learning | |
6) | The Communicative Approach, Task-based Language Teaching | |
7) | Total Physical Response, The Natural Approach | |
8) | MID-TERM | |
9) | Content-based Instruction, Content and Language Integrated Learning | |
10) | Competency-based language teaching and Common European Framework of Reference | |
11) | Cooperative Learning, Multiple Intelligences, the Lexical Approach | |
12) | Technology-enhanced language education | |
13) | Post-method era | |
14) | The teaching and learning environment |
Ders Notları / Kitaplar: | Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods: Macrostrategies for language teaching. New Haven, CT: Yale University Press. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2018). Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2017). Approaches and methods in language teaching. Cambridge university press. |
Diğer Kaynaklar: | Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods: Macrostrategies for language teaching. New Haven, CT: Yale University Press. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2018). Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2017). Approaches and methods in language teaching. Cambridge university press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | ||||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | ||||||||||||||||
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | ||||||||||||||||
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | ||||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | ||||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | ||||||||||||||||
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | ||||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | ||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |
5) | İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | |
6) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
7) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | 3 |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | 3 |
12) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
13) | Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 |