ELL204 English Novelİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL204
Ders İsmi: İngiliz Romanı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. LEYLA SAVSAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Hatice Yurttaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Roman türünün yükselişine yol açan tarihsel ve kültürel gelişmelerin incelenmesi ve roman geleneğinde 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar olan dönüşümlerin izlenmesi ve en güçlü ve etkili edebi türlerden biri oluşuna kadar geçirdiği süreç.
Dersin İçeriği: Romanın tür olarak temel özellikleri; İngiliz Edebiyatında romanın doğuşu; romanın doğuşu ve gelişiminin ideolojik ve kültürel uzantıları; Samuel Richardson, Charles Dickens, Thomas Hardy, E. M. Forster.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Romanın doğuşuna sebep olan 16. ve 17. yüzyıllardaki sosyokültürel değişimleri tanımlayabilme
2) Romanın temel özelliklerini bilme ve ondan önceki türlerle olan tematik ve yapısal farklarını belirtebilme
3) İngiliz Edebiyatının öncü roman yazarları ve önemli eserlerini sıralayabilme
4) Çeşitli eleştirel bakış açılarını, klasik ve modern, edebi metinlere uygulayabilme ve değişik çıkarımlarda bulunabilme
5) Önemli romanları türlerine göre analiz edebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction -Introduction to course & syllabus -What is fiction? Why read literary fiction in a world of cinema/moving images/constant stream of entertainment? Read ‘Writings About Lit’ section I
2) Exploring the beginnings of the novel (literary terms & periods/genres handout) And The Historical Novel Select chapters from A Tale of Two Cities by Charles Dickens
3) The Epistolary Novel -Bram Sroker’s Dracula (all) -Select chapters from Alice Walker’s The Color Purple DUE: Response # 1
4) Selections from the British Novel (1740-the present) -Frankenstein by Mary Shelley (all) -Select chapters from Dr. Jekyll and Mr. Hyde, by Robert Louis Stevenson
5) The British Novel (cont’d) Frankenstein by Mary Shelley DUE: Weekly response # 1 + Creative response # 1
6) The Bildungsroman Charlotte Bronte Jane Eyre (all) DUE: Weekly response # 2 + Analysis Essay # 1 -First student presentation
7) MIDTERM EXAM (In-class essay question + literary terms & characteristics of the genres)
8) The Autobiographical Novel -Select chapters from The Great Expectations -Maya Angelou’s I Know Why the Caged Bird Sings (all) DUE: Weekly response # 3
9) The Satirical Novel -George Orwell’s Animal Farm (all) -Select chapters from Kurt Vonnegut or Joseph Heller’s Catch 22 DUE: Weekly response # 4 Student presentation
10) The 19th-20th Century Novel Stream of Consciousness/Psychological Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway (all) Student presentation
11) Stream of Consciousness (cont’d) Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway DUE: Weekly response # 5
12) Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway DUE: Weekly response # 5 Huxley’s Brave New World Select chapters from Orwell’s 1984 DUE: Weekly response # 6
13) Novella Bonus: The Bestseller-What defines it? Joseph Conrad’s Heart of Darkness (all) DUE: Analysis Essay # 2 Student presentation
14) FINAL REVIEW Reviewing the historical/cultural context of the genres & literary terms/periods DUE: Creative response # 2
15) (DUE: Final Book Review/Report-Written + Presentation)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Watt, Ian. The Rise of The English Novel.
Rules for Writers with Writing about Literature by Diana Hacker, Nancy Sommers
Diğer Kaynaklar: Rules for Writers with Writing about Literature by Diana Hacker, Nancy Sommers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3 3 3 3 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2 2 2 2 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 2 2 2 2 2
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3 3 3 3 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 3 3 3 3 3
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 2
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 3
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 126