ELL026 Survey of American Literature 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL026
Ders İsmi: Amerikan Edebiyatı Tarihi 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HATİCE YURTTAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders keşif önceki Amerikan yerlilerinin sözlü edebiyatından Amerikan Bağımsızlık Savaşı'na kadar olan Amerikan edebiyatına genel bir giriş niteliğindedir. Önemli edebiyat eserlerin (hem düzyazı hem de şiir) tanıtımı ve bu uzun dönemin başlıca tarihsel ve kültürel gelişmelerinin gözden geçirilmesini kapsar. Ders, her bir edebi ve tarihi dönem için giriş niteliğinde dersler ve ardından bireysel metinlerin okunması ve tartışılması şeklinde sunulmaktadır.
Dersin İçeriği: Amerikanın keşfi öncesi yerli halkın sözlü edebiyatından başlayarak, Avrupalıların koloniler oluşturmaları, Puritenler, Amerikan Bağımsızlık Savaşı, ABD’nin kurulması ve Amerikan İç Savaşı’na kadar olan dönemdeki önemli olaylar, felsefi düşünceler, yerli mitleri, sömürgeleştirme kavramı ve tarihi; Avrupalıların Amerika kıtasına ulaşmalarıyla başlayan tarihsel sürecin arka planı; dönemin Bradstreet, Taylor, Franklin, Paine ve Freneau gibi belli başlı yazarları; edebi dönem ve akımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Batı kolonicilerinin gelmesinden önceki Amerikan yerlilerinin kültür ve medeniyetini tanımlayabilme
2) Amerikan uygarlığının tarihsel ve kültürel geçmişine ve çeşitli gelişmeleri çağ ve dönemlerini tanımlayabilme
3) Amerikan edebiyatının İngiliz Edebiyatı altındaki başlangıcından gerçek Amerikan Edebiyatına dönüşümüne kadar olan çeşitli gelişimsel dönemlerini ayırt edebilme
4) 17. ve 18. Yüzyıl Amerikan yazarlarının eserlerini okuyup analiz edebilme
5) Bu dönemin eserlerini okurken eleştirel yöntemleri kullanabilme ve çıkarım yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) America: Discovery to Independence (1492-1783) (p Historical, Social and Literary Context (1) (p.2-26) • The New World at the Time of Columbus • England and the New World • Life in the Colonies
2) America: Discovery to Independence (1492-1783) Historical, Social and Literary Context (2) (p. 27-40) • Early Colonial Literature • Early to Late 18th Century American Literature
3) America: Discovery to Independence (1492-1783) Poetry • Anne Bradstreet (p.43 -44) • Edward Taylor (p. 47-49) • Phillis Wheatley (p. 51-52) Prose • Captain John Smith (p. 53-57) • John Winthrop (p. 58-61) • William Bradford (p. 62-64)
4) America: Discovery to Independence (1492-1783) Prose • Cotton Mather (p. 67-69) • Mary Rowlandson (p. 70-73) • Jonathan Edwards (p. 74-76) • Benjamin Franklin (p. 77-81, 84-89) • Thomas Paine (p. 90-97) • St Jean de Creveceor (p. 98-102)
5) Post-Revolutionary America (1783-1820) Historical, Social and Literary Context (258-285)
6) Post-Revolutionary America (1783-1820) Poetry • William Cullen Bryant (p.286-288) • Philip Freneau (p. 289-296) Prose • Washington Irving (p. 297-309) • Olaudah Equiano – Gustavus Vassa (p. 310-313)
7) Revision
8) MIDTERM EXAM
9) America (1820 -1890) Historical, Social and Literary Context (p. 510-593)
10) America (1820 -1890) Transcendentalism • R. Waldo Emerson (p. 633- 637) • Henry David Thoreau (p. 638-643) • Walt Whitman (p. 594-604)
11) America (1820 -1890) Poetry • Emily Dickinson (p. 605-613 • Edgar Allan Poe • Henry Wadsworth Longfellow
12) America (1820 -1890) Prose • James Fenimore Cooper (p. 614-617) • Edgar Allan Poe (p. 623-632)
13) America (1820 -1890) Prose • Herman Melville (p. 657- 674) • Nathaniel Hawthorne (p. 644-651)
14) America (1820 -1890) Prose • Stephen Crane (p. 701-707) • Mark Twain (p. 675-688)
15) FINAL EXAM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Allen, Derek R.; Smith, Paul G.; Malgaretti, Fabio G.
Words, Words, Words. A History and Anthology of Literatures in English, Volume 2. La Spiga Languages, 2003
Diğer Kaynaklar: https://www.poetryfoundation.org
https://www.britannica.com/art/American-literature
https://www.britannica.com/list/periods-of-american-literature
https://modernstates.org/course/american-literature/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 2 2 2 2 2
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2 2 2 2 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 2 2 2 2 2
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 2 2 2 2 2
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. 3 3 3 3 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 2
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 2
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 2
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 126