İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL014 | ||||
Ders İsmi: | İngiliz Edebiyatında Özel Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. BURAK ASLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çağdaş kadın edebiyatının (İngiliz ve Türk) belli başlı yazarlarından seçilmiş eserleri çeşitli açılardan derinlemesine incelemektir. Kadınların edebiyatla olan ilişkilerine değindikten sonra, kronolojik bir sıra takip ederek hem eserler ve çizilen kadın imgeleri arasındaki bağlantıları, hem de belli başlı kırılma noktalarını göstermeyi hedefleyen ders, öğrencilere çeşitli temaları, stilleri, tür ve sorunları ele alan okumalar sunar. Kadın deneyimini ve yazınını irdeleyen kuramlara da değinen ders, metinlere çeşitli bakış açılarından bakabilme becerilerini geliştirmektedir. |
Dersin İçeriği: | Romanlar, kısa öyküler, filmler, kuramlar ve feminist terminoloji. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadınların--yazar, karakter vb. olarak—edebiyattaki yerini görebilmek ve nedenleri üzerinde düşünebilmek. 2) Kadın edebiyatının tarihsel gelişimini kavramak ve tartışmak. 3) Kadın edebiyatını etkileyen çeşitli toplumsal ve kültürel gelişmeleri ve birbiriyle ilintisini kavramak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to the course | |
2) | A Literature of Their Own, Elaine Showalter Managing Monsters: Six Myths of Our Time, Marina Warner | |
3) | A Literature of Their Own, Elaine Showalter Managing Monsters: Six Myths of Our Time, Marina Warner | |
4) | Selections from The Djinn in the Nightingale’s Eye: Five Fairy Stories | |
5) | Movie: Possession | |
6) | The Penelopiad, Margaret Atwood | |
7) | Jeanette Winterson, The Passion | |
8) | Jeanette Winterson, The Passion | |
9) | Jeanette Winterson, The Passion | |
10) | Movie: The Left Hand of Darkness | |
11) | Movie: The Left Hand of Darkness | |
12) | Movie: The Left Hand of Darkness | |
13) | The Rape of Shavi, Buchi Emechata | |
14) | The Rape of Shavi, Buchi Emechata |
Ders Notları / Kitaplar: | Showalter, Elaine. A Literature of Their Own. Princeton: Princeton UP, 1977. Robbins, Ruth. Literary Feminisms. New York: St. Martin’s Press, 2000. Morris, Pam. Literature and Feminism. Oxford: Blackwell, 1994. Humm, Maggie. The Dictionary of Feminist Theory. New York: Prentice Hall, 1995. Moi, Toril. Sexual/Textual Politics. London: Methuen, 1985. Warner, Marina. Managing Monsters: Six Myths of Our Time. Vintage, 1994 |
Diğer Kaynaklar: | Showalter, Elaine. A Literature of Their Own. Princeton: Princeton UP, 1977. Robbins, Ruth. Literary Feminisms. New York: St. Martin’s Press, 2000. Morris, Pam. Literature and Feminism. Oxford: Blackwell, 1994. Humm, Maggie. The Dictionary of Feminist Theory. New York: Prentice Hall, 1995. Moi, Toril. Sexual/Textual Politics. London: Methuen, 1985. Warner, Marina. Managing Monsters: Six Myths of Our Time. Vintage, 1994 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |||||||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |||||||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | 3 |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 0 | 5 | 80 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Final | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |