İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL011 | ||||
Ders İsmi: | Modern İngilizcenin Kaynakları ve Gelişimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. BURAK ASLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı çağdaş İngilizcenin yapısını tanıtmaktır. Ders özellikle İngilizce dilbilgisinde cümle oluşumunun temel birimleri ve süreçlerine odaklanacaktır. Ayrıca Evrensel Dilbilgisi konusuna özel vurgu yapılarak cümle yapısı ile ilgili dil bilgisinin ne olduğunun daha geniş bir resmini sunacaktır. İngilizce dil kullanım sorunları (cümle, noktalama işaretleri ve anlaşma ile ilgili sorunlar dahil) ve bunların temel kaynakları (dil değişikliği, dil tutumları ve Standart İngilizce kavramı) tartışılacaktır. Stilistik, bölgesel ve sosyal çeşitliliğin İngilizce kullanım üzerindeki etkilerinin izleri sunulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Çağdaş İngilizcenin fonoloji, biçim bilgisi, sözdizimi gibi temel dilbilgisi ögeleri açısından incelenmesi. İngilizcenin temelleri ve temel yapısının genel değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dilin özelliklerini anlama ve dil öğretiminde bu bilgiyi kullanabilme, 2) İngilizcenin dilbilgisi kuralları ve bunların kullanım ve öğretimine hakim olma 3) Yazma ve konuşma İngilizcesindeki farklılıkları öğrenme ve bunların sebeplerini tartışma, 4) İngilizcenin söz dizimsel ve morfolojik açıdan yapısını inceleme 5) Derste öğrenilen temel gramer terminolojisini ve analitik teknikleri uygulayabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Course Introduction: Explanation of the course based on the syllabus; an introduction to the Course. What is language? | |
2) | A systematic survey of English syntax. | |
3) | Usage issues in modern English grammar: Punctuation, usage problems, subject-verb agreement. | |
4) | Auxiliaries | |
5) | Adjective-adverb confusions and spelling | |
6) | Style: Emphasis, clarity, concision and consistency. | |
7) | Review | |
8) | Midterm Exam | |
9) | Style: Grammar and literary analysis | |
10) | Words and morphology | |
11) | Word structure, word order | |
12) | Constituency | |
13) | Language death and language decay | |
14) | Review | |
15) | Final Exam |
Ders Notları / Kitaplar: | • Sidney Greenbaum, A College Grammar of English, London: Longman, 1989. (ISBN: 0582285976) • Laurel, J. Brinton, The Structure of Modern English, A Linguistic Introduction, John Benjamins Publishing Company, 2000 (ISBN-13: 978-1556196621) • De Carrico, J. S. 2002. The Structure of English. The University of Michigan Press: Ann Arbor. |
Diğer Kaynaklar: | • Jacobs, R. A. 1995. English Syntax. Oxford University Press. Tallerman, M. Understanding Syntax. Arnold: London. • van Gelderen, E. 2002. An Introduction to the Grammar of English. John Benjamins: Amsterdam |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |||||||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |||||||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 0 | 5 | 80 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Final | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |